arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۳
مهندس يكه زارع در آستانه هفته هواي پاك خبر داد

كاهش 50درصدي آلايندگي در محصولات ايران خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نقشه راه گروه صنعتي ايران خودرو در جهت حفظ محيط زيست، توليد خودروهاي هيبريدي، افزايش موتورهاي كم مصرف و تنوع سبد سوختي محصولات، تدوين شده و در حال اجرا است.     

به گزارش ايكوپرس مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: برنامه جامعي براي ارتقاي استاندارد آلايندگي محصولات ترسيم شده كه برمبناي آن تا سال 1404 كليه توليدات اين شركت مطابق با استاندارد آلايندگي حداقل يورو6 و استانداردهاي روز جهاني عرضه خواهد شد.

 وي ادامه داد: رسيدن به توليد موتورهاي كم مصرف و توربو شارژ و خودروهاي هيبريدي از ديگر برنامه هاي ايران خودرو در زمينه حفاظت از محيط زيست است.

يكه زارع با بيان اين كه توليد خودروهاي هيبريدي يا همان برقي و بنزيني كه در 10 سال اخير به صورت جدي وارد صنعت خودروي جهان شده، موجب كاهش چشم­گير مصرف سوخت خودروها خواهد شد، افزود: اين مسير امور تحقيقاتي براي توليد خودروهاي هيبريدي هم اكنون در اين شركت آغاز شده است.

وي گفت: توليد موتورهاي كم مصرف در كلاس هاي 1.2 و 1.4 را به صورت جدي آغاز كرده و هم زمان براي توليد خودرو با موتور توربوشارژ پيشرفته درحال مطالعه هستيم.

 مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد كرد: در نيمه دوم سال 95 شاهد تردد خودروهايي با پلاتفرم جديد و موتورهاي كم مصرف با مالكيت ايران خودرو خواهيم بود.

يكه زارع به اقدامات صورت گرفته از سوي ايران خودرو در زمينه حفاظت از محيط زيست و ايجاد هواي پاك اشاره كرد و گفت: درحال حاضر تمامي محصولات ايران خودرو داراي استاندارد زيست محيطي يورو 4 هستند. اين اقدام كاهش مصرف سوخت پنج تا هفت درصدي براي تمامي محصولات را به همراه داشته و موجب كاهش 35 تا حداكثر50 درصدي گازهاي آلاينده نيز شده است.

مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو عنوان كرد: تمامي فرايندهاي توليد خودرو و تامين كنندگان كه تحت نظارت شركت ساپكو هستند، برمبناي استاندارد يورو 4 ارتقا يافته اند.

مهندس يكه زارع خاطرنشان كرد: گروه صنعتي ايران خودرو با احساس مسووليت و تعهد نسبت به شهروندان، خود را موظف به توليد خودرويي سازگار با محيط زيست مي داند. از سويي ديگر ما موظف به پاسخ گويي به نهادها و سازمان هاي مسوول و مراجع ذي صلاح ناظر نيز هستيم.

 وي در پايان نگاه گروه صنعتي ايران خودرو به مقوله محيط زيست از سازندگان تا شبكه خدمات پس از فروش را يك پارچه و فراگير دانست و اظهار اميدواري كرد با اقداماتي كه انجام شده و يا در دست انجام است، رسالت ايران خودرو را در ايجاد هواي پاك و حفاظت از محيط زيست به انجام برسد. 
نظرات بینندگان