arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

چرا گران‌ترين بازيکن تاريخ هو مي‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جام جم: گرت بيل که بر خلاف سال گذشته جايي در ميان برترين‌هاي فوتبال دنيا در مقر فيفا در زوريخ نداشت اين روزها در حال گذراندن چالشي است که اگر آن را کنترل نکند با مشکل جدي‌تري در آينده مواجه خواهد شد.اين ولزي تکنيکي و پرسرعت در نخستين فصل حضورش در رئال مادريد روياهاي فوتبالي‌اش را از نزديک ديد و لمس کرد، او با رئال مادريد قهرمان جام باشگاه‌هاي جهان و کوپا دل‌ري (جام حذفي اسپانيا) شد و مهم‌تر از آن نقش شايان و قابل توجهي در دهمين قهرماني رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا داشت. بيل در فينال ليگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته يکي از ستاره‌هاي بزرگ ميدان بود. با همه اين درخشش‌ها و فداکاري‌ها براي رئال مادريد، گرت بيل اين روزها از سوي تماشاگران رئال مادريد هو مي‌شود. چه اتفاقي افتاده که بيل ستاره و خوش‌اخلاق اين روزها با واکنش منفي هواداران تيمش روبه‌رو شده است؟

يک لحظه خودخواهي

دقيقه 71 ديدار رئال مادريد و اسپانيول در هفته هجدهم لاليگاي اسپانيا بود که بيل در يک موقعيت عالي مقابل دروازه اسپانيول قرار گرفت. اين موقعيت از سمت راست دروازه اسپانيول به وجود آمده بود، اما در همان لحظه کريستيانو رونالدو در موقعيت بسيار عالي تري قرار داشت، درست مقابل دروازه‌اي که جز دروازه‌بان، بازيکن ديگري مقابل او نبود. اما بيل ترجيح داد به جاي پاس دادن به رونالدو، خودش ضربه را بزند که البته آن ضربه هم گل نشد. رونالدو که بابت چنين فرصت سوزي بزرگي بسيار ناراحت بود، فريادي از خشم سرداد و به دنبال آن جمعي از هواداران مادريد هم گرت بيل را هو کردند، آن هم همين گرت بيل را که در همان بازي گل‌زده بود.

ستاره‌اي که براي هواداران وقت ندارد

وقتي او هنگام خروج از تمرينات به هواداراني که مشتاقانه نام او را صدا مي‌کردند بي‌توجهي نشان داد، وقتي با خودرويش به يکي از هواداران زد و وقتي نسبت به اکثر بازيکنان رئال وقت کمتري براي هواداران مي‌گذارد بايد هم انتظار داشته باشد هواداران کم‌کم حس احترامشان را نسبت به او از دست بدهند. گرت بيل خوش اخلاق در بدترين زمان ممکن اشتباهات بزرگي مرتکب شد تا تاوان آن را اکنون در ورزشگاه اختصاصي رئال مادريد يعني سانتياگو برنابئو با هو شدن پس بدهد، حتي اگر براي تيمش بدرخشد و گل بزند. در اين ميان پاس ندادن به رونالدوي محبوب هم مي‌تواند بهانه ديگري براي برخي هواداران باشد تا او را مورد بي‌احترامي قرار بدهند؛ بخصوص اين‌که او در ديدار با والنسيا هم با خودخواهي به هم تيمي فرانسوي‌اش کريم بنزما پاس نداده بود.

احتمال بازگشت به ليگ برتر

چالش بعدي بيل بازگشت به ليگ برتر انگليس است. هافبک سابق تاتنهام اکنون با پيشنهاد منچستريونايتد روبه‌رو شده است، تيمي که حاضر است براي بيل بيست و چهار ساله 105 ميليون پوند بپردازد، يعني يک مبلغ نجومي ديگر که مي‌تواند باعث شود بيل رکورد خودش را در زمينه گران‌ترين بازيکن تاريخ بشکند. در واقع گرت بيل يکي از برنامه‌هاي باشگاه منچستريونايتد براي بازگشت به روزها و سال‌هاي طلايي است، زماني که در آن يونايتدي‌ها پشت سر هم جام‌هاي مختلف را فتح مي‌کردند. پيشنهاد جذب گرت بيل هنگامي مطرح شد که رئال مادريد براي جذب سنگربان اسپانيايي منچستريونايتد يعني ديويد دخيا پيشنهاد ارائه کرد. پس از آن سران يونايتد به رئال پيام دادند اگر شما دخيا را مي‌خواهيد بايد در ازايش بيل را بدهيد. در واقع حضور بيل در منچستر منوط به حضور دخيا در مادريد است در غير اين صورت شياطين سرخ بايد مبلغ گزافي را بابت خريد بيل بپردازند.

اما بيل تمايلي براي جدايي از رئال مادريد دارد؟ رئال گرت را به گران‌ترين بازيکن تاريخ فوتبال تبديل کرد، بيل در اين باشگاه بر خلاف تاتنهام فرصت حضور در ليگ قهرمانان اروپا را پيدا کرد و بهتر از آن بر جام قهرماني اين رقابت‌ها بوسه زد. او روزهاي خوبي را در رئال پشت سر گذاشته و عملکرد خوب او ادامه دارد. بيل در 18 ماه حضور خود در مادريد هميشه ستاره بوده است، اما وقتي چالش‌ها يکي پس از ديگري از راه برسد، شايد جدايي از تيم محبوب بهترين تصميم باشد. به هر حال هر چه هست اکنون مشخص است که تمرکز بيل بابت پيشنهاد منچستريونايتد و بازگشت به ليگ برتر حسابي به هم خورده است.

روابط سرد با سران رئال

به آخرين چالش مي‌رسيم؛ رابطه نه چندان صميمانه گرت بيل با سران رئال مادريد. هنوز يادمان نرفته آنخل دي‌ماريا ستاره آرژانتيني کنوني منچستريونايتد که فصل گذشته به گواه بسياري برترين بازيکن فصل رئال بود تنها به‌دليل نداشتن روابط خوب با مديران رئال مادريد ساز جدايي زد و در نهايت راهي شهر منچستر شد تا براي يونايتد بازي کند. البته اختلافي بين بيل و سران باشگاه مادريدي وجود ندارد اما تجربه ثابت کرده بازيکناني که با اعضاي باشگاه روابط صميمانه‌اي و نزديکي نداشته باشند دوره‌شان خيلي زود به پايان مي‌رسد.
نظرات بینندگان