arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

هشدار پوتین به غرب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
' ولادیمیر پوتین ' رییس جمهوری روسیه با هشدار به غرب و آمریکا اعلام کرد:روسیه می تواند بدون ورود به رقابت تسلیحاتی به تهدیدهای کشورهای دیگر پاسخ دهد.

پوتین روز سه شنبه در نشست کمیسیون صنایع دفاعی روسیه گفت: قصد ورود به رقابت های تسلیحاتی پرهزینه نداریم. روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند و سعی دارد تمام مسایل مورد اختلاف را در پشت میز مذاکره حل و فصل کند.

وی ادامه داد: در آینده هم این گونه رفتار می کنیم و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهوری روسیه افزود: شاهدیم برخی کشورها چگونه ادعاهای ژئوپلیتیک خود را اعلام می کنند دراین مسیر از هیچ اقدامی حتی مداخله آشکار در امور داخلی کشورهای دیگر فروگذار نیستند و همواره توانمندی نظامی و زرادخانه های خود را گسترش می دهند.

پوتین گفت: در این شرایط باید حق حاکمیت، تمامیت ارضی و منافع ملی روسیه را بطور مطمئن تامین کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که می گویم برخی کشورها سیاست بکارگیری زور را بکار می گیرند می دانید منظورم چیست در طول مدت طولانی شاهد این وضعیت در سطح بین المللی هستیم.

وی افزود: آنها اقدامات خود را با ادعای تضییع حقوق و قوانین بین المللی و تمایل برای حل مسایل از طریق مذاکره و گفتگو انجام می دهند.

رییس جمهوری روسیه به استناد سخنان اتو بیسمارک صدراعظم پیشین آلمان گفت: مقاصد مهم نیست بلکه پتانسیل ها و شاهد هستیم که چگونه پتانسیل های برخی کشورها افزایش می یابد.

وی سپس به بودجه 570 میلیارددلاری آمریکا در سال جاری اشاره کرد و با مقایسه با بودجه 68 میلیارد دلاری روسیه اظهار داشت آنها به مراتب بیشتر از روسیه صرف هزینه دفاعی می کنند.

پوتین گفت: کشورهای ناتو در مجمع در سال 2013 حدود یک تریلیون دلار صرف هزینه های نظامی خود کردند که حدود 600 میلیارد دلار آن به آمریکا تعلق داشت.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد مصارف نظامی روسیه باید با توجه به دکترین دفاعی این کشور و وضع اقتصادی آن انجام گیرد.

وی گفت:باید در برنامه تسلیحاتی روسیه تا سال 2025 شاخص های اقتصادی و دکترین جدید روسیه مورد توجه قرار گیرد.

دکترین دفاعی جدید روسیه روز 26 ماه دسامبر گذشته منتشر شد و براساس آن این دکترین دفاعی است و درآن بر تامین امنیت و ثبات روسیه و منافع ملی آن توسط نیروهای مسلح تاکید شده و ارتش این کشور اجازه یافته درصورت تجاوزخارجی به این کشور از انواع تسلیحات از جمله سلاح اتمی استفاده کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان