arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

هدف اصلی حمله اسرائیل که بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اسرائیلی‌ها آنقدر از «ابوعلی الطباطبائی» یکی از فرماندهان بارز حزب‌الله حساب می‌برند که وی را در رسانه‌های خود «مردی که خواب را از چشمان‌مان ربوده است» توصیف می‌کنند.

 رژیم صهیونیستی پس از حمله روز یکشنبه (28 دی) خود به اعضای حزب‌الله و در «قنیطره» واقع در جنوب سوریه اعلام کرد که «ابوعلی الطباطبائی» یکی از فرماندهان بارز حزب‌الله هدف اصلی این حمله‌اش بوده است.

«الون بن داوید» کارشناس نظامی کانال 10 گفت: درست است که این حمله ، «جهاد مغنیه» را هدف قرار داد اما هدف اصلی ابوعلی الطباطبائی بود، مردی که نیروی هجومی حزب‌الله را می‌سازد و اعضای آن را برای ورود به الجلیل (در سرزمین‌های اشغالی) و شهرک‌های اسرائیلی آموزش می‌دهد.

وی افزود: سوالی که ذهن هر اسرائیلی را در این لحظه مشغول کرده این است که حزب‌الله چگونه به این حمله و کشته شدن طباطبایی که خواب را از چشمان اسرائیلی‌‌ها ربوده بود، پاسخ خواهد داد؟ (البته حزب‌الله دوشنبه "دیروز" اعلام کرد که طباطبائی در سلامت کامل است)

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الحدث» لبنان، طباطبائی علی‌رغم اعتقاد بسیاری، لبنانی است نه ایرانی. وی از یک مادر لبنانی و یک پدر ایرانی است. در جنوب لبنان متولد شده و در همانجا بزرگ شده است و در جوانی به مقاومت پیوسته است.

طباطبائی مراحل پیشرفت در مقاومت را طی کرد تا اینکه به فرماندهی «نیروهای واکنش» یعنی همان نیروی هجومی مقاومت رسید. این نیروها سپس با واحد نیروهای ویژه ادغام شدند و نام «واحد رضوان» برای آن انتخاب شد. نام این واحد برگرفته از لقب شهید «عماد مغنیه» معروف به حاج رضوان گرفته شد.

طباطبائی تا قبل از تشکیل واحد رضوان ، فرماندهی نیروهای واکنش را بر عهده داشت اگرچه بعدا نیز سخنش در این واحد نفوذ بسیاری داشت. اما ورود حزب‌الله به جنگ علیه تکفیری‌ها در سوریه موقعیت وی را تغییر داد و مسئول مدیریت پرونده نظامی در سوریه را بر عهده گرفت ، موضوعی که با آن ناآشنا بود.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها وی را بسیار خطرناک توصیف می‌کنند. رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌کردند طباطبائی زمینه حضور نظامی حزب‌الله در جولان را فراهم می‌‌کند و این یک خطر است.

اما هنگامی که حزب‌الله نام شهدای خود را اعلام کرد هیچ اسمی از شهادت یا مجروحیت طباطبائی به میان نیاورد. وضعیت کنونی نشان می‌دهد  دشمن اسرائیلی «جنگی پیشگیرانه» با محوریت «جلوگیری از اشغال الجلیل» از سوی مقاومت را در پیش گرفته است.

در حمله روز یکشنبه جنگنده‌های اسرائیلی به قنیطره 6 تن از اعضای حزب‌الله به شهادت رسیدند. بر اساس بیانیه حزب‌الله شش شهید این حمله افراد زیر هستند:

1ـ فرمانده شهید محمد احمد عیسى (ابو عیسى). متولد: عربصالیم 1972، متأهل، دارای 4 فرزند.

2ـ رزمنده شهید جهاد عماد مغنیه (جواد). متولد: طیردبا 1989، مجرد.

3ـ رزمنده شهید عباس ابراهیم حجازی (السید عباس)، متولد: الغازیة 1979، متأهل، دارای 4 فرزند.

4ـ رزمنده شهید محمد علی حسن ابو الحسن (کاظم)، متولد: عین قانا 1985، مجرد.

5ـ رزمنده شهید غازی علی ضاوی (دانیال)، متولد: الخیام 1988، متأهل، دارای یک فرزند.

6ـ رزمنده شهید علی حسن ابراهیم (ایهاب)، متولد: یحمر الشقیف 1993، مجرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان