arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

مرحله گروهی جام ملت‌ها به روایت آمار و ارقام

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا را به روايت آمار و ارقام گزارش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا را به روايت آمار و ارقام گزارش داده است.

به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در حالی که مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 به پایان رسیده است و تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شده است، آمار و ارقامی که در این مرحله به ثبت رسیده است، به شرح زیر است:

صفر: ایران، ژاپن و کره‌جنوبی هیچ گلی در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دریافت نکرده‌اند. ایران آخرین تیمی بود که پس از اینکه هیچ گلی دریافت نکرد، توانست با پیروزی راهی دور بعد شود.

یک: فلسطین اولین گلش در جام ملت‌های آسیا را در تاریخ فوتبال این کشور در شکست پنج بر یک مقابل اردن توسط جاکا حبیشه به ثمر رساند.

2.54: متوسط 2.54 گل در هر بازی در 24 دیدار مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به ثبت رسید.

3: چین برای اولین بار در هر سه بازی خود در مرحله گروهی این مسابقات به پیروزی رسید. این یازدهمین دوره متوالی شرکت تیم ملی فوتبال چین در بازی‌ها است و آنها در دوره‌های 1992 (یک پیروزی و دو تساوی)، 2000 (یک پیروزی و دو تساوی)، 2004 (دو پیروزی و یک تساوی) و 2015 (سه پیروزی) بدون شکست مرحله گروهی را پشت سر گذاشتند.

4: حمزه الدردور با زدن چهار گل در پیروزی پنج بر یک اردن مقابل فلسطین بیشترین گل را در جریان یک مسابقه در مرحله گروهی این بازی‌ها به ثمر رساند. سه بازیکن پیش از این توانسته بودند به این رکورد دست یابند؛ بهتاش فریبا (ایران-1980)، علی دایی (ایران، 1996) و اسماعیل عبداللطیف (بحرین-2011). چهار گل علی دایی در کمترین فاصله زمانی به ثمر رسید. او اولین گلش را در دقیقه 66 و آخرین گلش را دقیقه 89 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

8: استرالیا بیشترین گل را در مرحله گروهی با زدن 8 گل به ثمر رساند و ژاپن و امارات به ترتیب با هفت و 6 گل در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

11: فلسطین بیشترین تعداد گل‌ را در مرحله گروهی مسابقات دریافت کرد. این تیم با نتیجه چهار بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد و به ترتیب با نتایج پنج بر یک و دو بر صفر مغلوب اردن و عراق شد.

14: علی مبخوط از امارات سریع‌ترین گل تاریخ مسابقات را در ثانیه 14 بازی مقابل بحرین به ثمر رساند.

23: کره‌شمالی اولین گلش در این مسابقات را بعد از 23 سال توسط ریانگ یونگ گی در دقیقه 12 بازی مقابل عربستان سعودی که با شکست چهار بر یک این تیم همراه بود، به ثمر رساند.

24: مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 رکورد بیشترین بازی‌های متوالی بدون تساوی را شکست.

1+ 90: رضا قوچان‌نژاد دیرهنگام‌ترین گل مسابقات مرحله گروهی را با زدن گل برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در آخرین بازی مرحله گروهی دو تیم به ثمر رساند تا تیم ملی به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود و در این مرحله مقابل ژاپن، مدافع عنوان قهرمانی قرار نگیرد.

135: دروازه‌بان‌ها در این دوره از مسابقات 135 ضربه را مهار کردند.

487: تیم ملی فوتبال عمان با گلزنی عبدالعزیز المقبلی در دیدار مقابل کویت در سومین بازی مرحله گروهی به 487 دقیقه گل نزدنش در این بازی‌ها پایان داد. عمان با نتیجه یک بر صفر در این دیدار به پیروزی رسید.


نظرات بینندگان