arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

لاریجانی: مذاکرات هسته ای روبه جلوست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکرات هسته‌ای گام‌های رو به جلویی برداشته شده، البته ایران برای سناریوهای مختلف در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، سه‌شنبه شب در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول حضور یافت و در جمع نخبگان ایرانی مقیم این شهر گفت: معمولا یکی از بخش‌های مهم در سفرهای خارجی دیدار با ایرانیان مقیم آن کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایرانیان موفق در ترکیه نقش مهمی در شناسایی فرهنگ ایران به مردم این کشور دارند.

لاریجانی افزود: دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه نقش موثری در ایجاد ارتباطات علمی با محیط‌های آموزشی داخل ایران دارند. وی در خصوص روابط ایران با ترکیه گفت: ممکن است در برخی از امور با ترکیه اختلاف نظر داشته باشیم اما تلاش این است که اختلاف نظرها سایه‌ای بر روی روابط خوب دو کشور نگذارد.

لاریجانی ادامه داد: در بسیاری از موضوعات با ترکیه تفاهم داریم و تلاش خواهد شد سطح روابط تجاری دو کشور ارتقاء یابد. رئیس نهاد قانونگذاری افزود: ایران و ترکیه می‌توانند در مسائل اقتصادی نقش مکمل داشته باشند و همچنین در مسائل امنیتی با تعامل و همکاری تلاش کنند تا آرامش در منطقه برقرار شود.

لاریجانی با اشاره به دیدارش با رئیس پارلمان ترکیه گفت: مذاکرات خوبی با رئیس پارلمان ترکیه انجام دادیم که می‌تواند به ارتقاء روابط اقتصادی و سیاسی منتهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در تدوین بودجه سال 94 تلاش شده به بخش خصوصی توجه ویژه شود و در این زمینه تدابیری اندیشیده خواهد شد که ارائه تسهیلات بانکی تسهیل شود.

لاریجانی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: در مذاکرات هسته‌ای گام‌های رو به جلویی برداشته شده، البته ایران برای سناریوهای مختلف در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است، مذاکرات هسته‌ای می‌تواند زمینه‌های همکاری بیشتری را در صورتی که عقلای غربی توجه کنند فراهم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای تمام ایرانیان مقیم ترکیه آرزوی توفیق دارم.
نظرات بینندگان