arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳

ژاپن راهی برای نجات 2 گروگان خود پیدا نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ژاپن که برای نجات جان دو تن از شهروندان آن کشور که از سوی تروریست های داعش ربوده شده اند تلاش می کند هنوز موفق به تماس با تروریست ها و یافتن راهی برای نجات آن دو نفر نشده است.

 خبرگزاری کیودو روز پنجشنبه از توکیو گزارش داد که 'یوشیهیده سوگا' سخنگوی دولت ژاپن گفته است: ما درحال یافتن هر امکان موجود برای نجات آنها هستیم.

روز سه شنبه مردی که خود را وابسته به داعش عنوان می کرد در یک نوار ویدئویی تهدید کرد در صورتی که ژاپن 200 میلیون دلار برای نجات جان 'هارونا یوکاوا' و 'کنیجو گوتو' بپردازد داعش آنها را آزاد خواهد کرد.

لازم به یادآوری است 200 میلیون دلار همان مبلغی است که 'شینزو آبه' پیش از سفر به خاورمیانه و دیدار از سرزمین های اشغالی اعلام کرده بود که ژاپن برای مبارزه با تروریسم هزینه خواهد کرد.

سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد که دولت آن کشور هنوز از سلامت دو گروگان خبر ندارد.

وی همچنین به 'سوء تفاهمی' اشاره کرد که گویا کمک ژاپن، آنطور که در ویدئوی منتشر شده ادعا می شود، به منظور کشتار مردم در کشورهای اسلامی است. به گفته وی این کمک ها 'نه ماهیت نظامی بلکه ماهیت بشر دوستانه و غیرنظامی ' دارد.

سخنگوی دولت ژاپن ضمن یادآوری این نکته که کشورش 'اولویت برتر خود را سلامت زندگی آنها (گروگانها) قرار داده'، افزود: ما هرگز تسلیم تروریسم نخواهیم شد و به کمک های خود به تلاش های بین المللی برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.

این گزارش حاکیست که مسئولان ژاپنی درصدد تلاش برای برقراری ارتباط با گروه تروریستی داعش از راههای گوناگون از جمله با قبایل و رهبرانی که بالقوه به عنوان میانجیگر عمل می کنند، هستند.

از سوی دیگر با استقرار نیروهای ضربتی منطقه ای ژاپن در اردن این کشور در تلاش برای کسب حمایت کشورهای خاورمیانه و دیگر نقاط جهان برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره شهروندان ربوده شده ژاپنی است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن که به اردن اعزام شده است چهارشنبه در یک تماس تلفنی به نخست وزیر آن کشور گفت که 'عبدالله دوم' پادشاه اردن همکاری کامل خود را با ژاپن برای حل مساله گروگان ها به وی اعلام کرده است.

براساس این گزارش، 'فومیو کیشیدا' وزیر خارجه ژاپن روز چهارشنبه در انگلیس در یک تماس تلفنی با 'محمد جواد ظریف' وزیر خارجه ایران نیز در زمینه گروگان ها با وی نیز صحبت و تبادل نظر کرده است.

ضرب الاجل اعلام شده در نوار ویدئویی روز سه شنبه برای آزادی گروگانها از سوی داعش 72 ساعت است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان