arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳

دلایل اعتراض صنفی برخی از معلمان کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمار زیادی از معلمان در نقاط مختلف کشور طی دو روز گذشته در اعتراض به وضع معیشتی خود از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

 شماری از معلمان شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، شهر قدس، کرج، شهریار، شیراز، شاهرود، سقز، بانه و مریوان در دو روز گذشته (سه شنبه ۳۰ دی و چهارشنبه ۱ بهمن) از رفتن به کلاس‌های درس خودداری کردند.

همچنین صد‌ها معلم روز سه شنبه ۳۰ دی مقابل اداره آموزش و پرورش شاهرود و روز چهارشنبه ۱ بهمن مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان تجمع کردند.

معلمان متحصن به وضع معیشتی خود، بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش و خدمات ضعیف بیمه طلایی معترض‌اند.

در همین رابطه، یک فعال حقوق صنفی معلمان که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: معلمان از شائبه افزایش نزدیک به ۱۴ درصدی حقوق‌شان در سال ۹۴ نگران‌اند و به همین دلیل بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را ناکافی می‌دانند.

او در عین حال گفت: در حالی که بودجه برخی نهادهای خاص در سال آینده بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده‌ است معلوم نیست دولت برای افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی بودجه آموزش و پرورش چه توجیهی دارد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
0
51
من به عنوان یک معلم اعتقاد دارم هیات دولت و مجلس معلمین را جز اعضای انسانی جامعه به حساب نمی آورند وگرنه زندگی معلم برایشان مهم بود.. متاسفانه ما باید دنبال یه شغل دوم بگردیم یا زود بازنشسته بشیم. گاهی شده معلمان یک اعتراض صنفی دارند که دولت با زدن برچسب سیاسی صدای آن ها راخفه میکند..
نظرات بینندگان