arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳

رکورد شکنی منفی یورو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزش یورو پس از اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر تزریق بیش از یک تریلیون (1000 میلیارد) یورو به اقتصاد گره خورده این اتحادیه و دو روز قبل از انتخابات زودهنگام در یونان به پایین ترین سطح در برابر دلار از 11 سال پیش تا کنون رسید.

به گزارش راشاتودی قیمت یورو روز جمعه بیش از 2 درصد در برابر دلار کاهش یافت تا بیشترین افت قیمت روزانه را در سه سال گذشته تجربه کند.

این کاهش قیمت یورو پس از آن رخ داد که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد، اسناد مالی دولتی را از مارس تا سپتامبر 2016 برای احیای اقتصاد و جلوگیری از رکود اقتصادی خریداری خواهد کرد.

یورو ارز رایج اروپا در ابتدای معاملات روز جمعه با قیمت 1.1258 دلار مبادله شد و این کمترین میزان ارزش آن از سپتامبر 2003 تا کنون است و به نسبت روز پنجشنبه نیز کاهشی 7 دهم درصدی را به خود دید.

اقدام بانک مرکزی اروپا با استقبال کارشناسان اقتصادی اروپا روبه رو شده و آن را نشانه ای بر بهبود وضعیت اقتصادی اتحادیه اروپایی در سال 2015 دانستند.

کریستین لاگارد مدیرکل صندوق بین المللی پول نیز برنامه خرید اسناد از سوی بانک مرکزی اروپا را گامی مهم در تقویت اقتصاد منطقه یورو دانست اما تصریح کرد که این گام کافی نیست و دولت های اروپایی باید اقدامات جدی تری را برای اصلاح ساختار اتحادیه اروپا انجام دهند؛ اصلاحاتی که بتواند رقابت را وارد روند رشد اقتصادی این اتحادیه کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان