arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

خودروهای پلاک جدید؛ منجی بازار؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
در شرایطی که بازار خودرو ایران این روزها رونقی به خود نمی‌بیند و سرد و خاموش است، خودروسازان برخلاف روند دو، سه سال گذشته، قصد عرضه محصولات خود با پلاک سال جدید (94) را دارند.

آن‌طور که خبر می‌رسد،  خودروسازان کشور  اقدامات لازم برای عرضه این محصولات با پلاک سال آینده را انجام داده‌ و به‌زودی خودروها با پلاک 94 وارد بازار خواهند شد. همچنین برخی از شرکت‌های داخلی نیز طرح‌های فروش و پیش فروش محصولات خود را با وعده تحویل خودروها با پلاک 94 از دو هفته آینده، آغاز کرده‌اند. به گفته کارشناسان، این اقدام شرکت‌های خودروساز می‌تواند تدبیری برای خارج کردن بازار خودرو از رکود باشد، چه آنکه به هر حال خرید «خودرو با پلاک سال جدید» محاسن خاص خود را به همراه دارد و می‌تواند عاملی جهت ترغیب مشتریان نیز باشد. در واقع از آنجاکه مشتریان به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت خودروها، این روزها چندان به بازار خودرو سر نمی‌زنند، شاید عرضه محصولات با پلاک جدید، آنها را تحت‌تاثیر قرار داده و سبب شود مراجعه شان به بازار افزایش یابد.

هرچند در بیشتر بازارهای دنیا، عرضه خودرو با پلاک نو، معمولا یکی دو ماه قبل از فرا رسیدن سال جدید، آغاز می‌شود و به‌عبارت بهتر این اقدام، عرفی  جهانی به‌شمار می‌رود، اما طی دو سه سال گذشته و به دلیل بروز برخی ناهماهنگی‌ها، عرضه خودروها با پلاک نو، به تاخیر می‌افتاد. داستان از این قرار بود که  خودروسازان برای عرضه محصولات با پلاک سال جدید، اعلام آمادگی می‌کردند اما ناگهان پلیس که مسوول شماره‌گذاری خودروهای کشور به‌شمار می‌رود، عرضه پلاک‌های موردنظر را به سال آینده موکول می‌کرد.

 بروز اختلاف و ناهماهنگی میان خودروسازان و پلیس، همواره در این سال‌ها سبب سرگردانی مشتریان شده و روند عرضه خودرو به آنها را با مشکل مواجه کرده و حالا باید دید امسال نیز چنین اتفاقی رخ خواهد داد یا خودروهای پلاک 94 در موعد مقرر، به دست متقاضیان خواهد رسید. البته در حال حاضر میان پلیس و خودروسازان توافق برقرار است و اختلاف‌نظر جدی دیده نمی‌شود؛ بنابراین در صورت بر هم نخوردن شرایط فعلی، مشتریان می‌توانند به دریافت خودرو با پلاک سال جدید و پیش از فرا رسیدن سال 94، امیدوار باشند.


منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان