arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

تولید 5 خودروی جدید سایپا بر روی پلتفرم SP100 در سال 95

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تولید 5 نمونه خودرو برای پلتفرمSP100 در نظر گرفته شده است، که ازآن جمله می توان به محصول سدان صندوق دار و بدون صندوق که در یک بازه زمانی یکساله تولید خواهد شد اشاره کرد و خودروهای MPV وSUV و CROSS OVER از مواردی هستند که متعاقباً روی پلتفرم SP100 تولید خواهند شد.
 
به گزارش سایپا نیوز و به نقل از صمت، مدیر پروژه پلتفرم SP100  سایپا با اشاره به زمان و مراحل طراحی پلتفرم جدید گروه خودروسازی سایپا  گفت: مراحل امکان سنجی و ساخت نمونه این پلتفرم جدید به پایان رسیده و با تایید مدیریت ارشد گروه مراحل ساخت این پلتفرم در دستور کار قرار دارد.

فرهنگ ذبیحیان، مدیر پروژه پلتفرم SP100  سایپا اظهار کرد: در حال حاظر مراحل طراحی مهندسی، تحلیل های مهندسی و شروع ساخت قالب در دست انجام است و همزمان با این موضوع، طراحی، ساخت قطعات و سیستم های خودرویی توسط سازنده های پروژه شروع شده است.

وی زمان شروع پروژه را بهمن ماه 92 عنوان کرد و گفت: روند اجرای پروژه در حال قالب سازی و ساخت نمونه های اولیه برای تست است.

ذبیحیان تصریح کرد: فعالیت های مربوط به طراحی روبه اتمام است و از لحاظ درصد پیشرفت پروژه می توان گفت که 34 درصد پیشرفت داشته ایم که با توجه به روند برنامه، تاخیر وجود دارد که از عوامل آن می توان به شرایط سیاسی و تحر یم های بین اللملی اشاره کرد.

وی یادآور شد: انجام به موقع تعهدات از جانب دو طرف می تواند روند پیشرفت پروژه را سرعت بخشد که در حال حاظر با چندین شرکت خارجی و ایرانی قرار داد منعقد شده است و مشاور این پروژه شرکتی از کشور آلمان می باشد.

مدیر پروژه پلتفرم SP100  خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات فرآیند یکپارچه سازی و نظارت در حوزه های مختلف از طراحی تا ساخت قطعات، نمونه سازی و تست ها را بر عهده دارد  و همچنین در زمینه مشاوره و طراحی  با چند شرکت خارجی اروپایی و آسیایی قرارداد منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: با زمان بندی که در مدیریت کنترل پروژه صورت پذیرفته است، زمان نهایی تحویل پروژه و تولید اولیه محصول، آبان 1395 می باشد و زمان نهایی به همکاری سازنده های قطعات بستگی دارد که خوشبختانه شرکت سازه گستر و مگا موتور با سازنده ها تعامل خوبی دارند و به روند کاری اتمام پروژه کمک می کنند.

وی در پایان یاد آور شد: تولید 5 نمونه خودرو برای پلتفرمSP100 در نظر گرفته شده است، که ازآن  جمله می توان به محصول سدان صندوق دار و بدون صندوق که در یک بازه زمانی یکساله تولید خواهد شد اشاره کرد و خودروهای   MPV وSUV   و  CROSS OVER از مواردی هستند که متعاقباً روی  پلتفرم SP100  تولید خواهند شد.
نظرات بینندگان