arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳

قطع سیم کارت فاقد کد ملی از ۱۵ بهمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: از نیمه دوم بهمن به بعد سیم کارت هایی که کد ملی ندارند، قطع می‌شوند.     
 
داداش زادهافزود: سیم کارت های با مالکیت غیر یا مالکیت تقلبی در دستور کمیسیون تنظیم مقررات قرار گرفته است.
 
داداش زاده گفت: با اشاره به سوء استفاده هایی که بیشتر در حوزه کلاهبرداری و مسائل مربوط به مزاحمت وقاچاق ترافیک در خصوص سیم کارتها گفت مشکل اساسی این است که بخش عمده ای از اطلاعاتی که در پایگاه‌ های شرکت های تلفن همراه وجود دارد، صحیح نیست یا در سنوات گذشته به طور صحیح وارد نشده است.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکی دیگر از مشکلات را ثبت سیم کارت به نام افراد بدون اطلاع آنان دانست و گفت: همه سیم کارت هایی که در پایگاه داده شرکت های تلفن همراه وجود دارد، حتما باید دارای کد ملی باشد.
 
معاون کمیسیون تنظیم مقررات با اشاره به اطلاع رسانی در این زمینه گفت: از طرق مختلف اطلاع رسانی صورت گرفته است و از پانزدهم بهمن به بعد، سیم کارت هایی که فاقد کد ملی باشند قطع خواهد شد.
 
داداش زاده  در پاسخ به سوالی درباره طراحی سامانه استعلام تعداد سیم کارت های ثبت شده افراد تصریح کرد: این سامانه تقریبا آماده است، اما در ابتدا تلاش می کنیم که همه مشترکان دارای کدملی باشند و بدانیم که کدملی های ارائه شده واقعی هستند، پس از آن روند استعلام تعداد سیم کارت های ثبت شده آغاز می شود تا از این طریق نیز پالایشی در این اطلاعات صورت گیرد.

منبع: واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان