arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

عضو ایرانی AFC: ایران می تواند شکایت خود را در دادگاه CAS ادامه دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شکایت ایران از بازیکن عراقی که مشکوک به استفاده از داروهای نیروزا بود، توسط AFC رد شد اما این می تواند پایان کار نباشد.

به گدر این خصوص شاهین رحمانی عضو ایرانی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما چند دقیقه ای به صحبت پرداخت. او در ابتدا، موضوع را این طور توضیح داد: «چند نکته در این مورد وجود دارد که باید به آن اشاره کرد. اول اینکه اسامی تمام بازیکنان تیم ها، برای تمام فدراسیون های حاضر در این تورنمنت، 7 روز قبل از شروع بازی ها ارسال شده بود. بنابراین اگر نظری وجود داشت بهتر بود قبل از شروع بازی ها مطرح شود.»

رحمانی افزود: «به معنای دیگر فدراسیون فوتبال می توانست قبل از شروع بازی ها اقدام به شکایت از بازیکن عراقی کند. این فرصت برای مسئولان فدراسیون فوتبال ایران وجود داشت تا حریفان را با جزئیات بیشتری بشناسند.»

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته مسابقات اضافه کرد: «نکته دیگر اینکه در برخی رسانه ها خواندم مسئولان فدراسیون، خروج بازیکن عراقی از لیگ ایران را دلیل اصلی عدم پیگیری آزمایش مشکوک دوپینگش اعلام کرده اند در صورتی که این موضوع باید حتما پیگیری می شد. جابجایی بازیکنان در کشورهای مختلف با کارت TMS امکان پذیر است و وقتی فدراسیون فوتبال ایران برای علاعبدالزهرا، بازیکن عراقی تراکتورسازی جهت خروج از تراکتور و حضور در باشگاه شرطه عراق TMS صادر می کند، یعنی سلامت بازیکن مورد تائید قرار گرفته و معنایش این است که ایران بابت ادامه فعالیت عبدالزهرا، مجوز صادر کرده است.»

رحمانی گفت: «مسئولان فدارسیون فوتبال ایران بهتر از هر نهاد دیگری شرایط طرح چنین شکایتی را در تورنمنت هایی نظیر جام ملت های آسیا درک می کنند. به این علت که فدراسیون کشورها، در جایگاه برگزار کننده بازی ها قرار دارد، مسئولانش تمامی ملاحظات ممکن برای شکایت و بررسی شکایت را می دانند.»

او در پاسخ به این سوال که ایران در این پرونده چطور می توانست موفق و پیروز باشد، ادامه داد: «در چنین اتفاقاتی، معقوله زمان بسیار مهم است. پیگیری چنین پرونده هایی و به نتیجه رساندنش در 48 ساعت کار بسیار سختی است. شاید اگر ایران در مورد این مساله، پیش از مرحله گروهی یا پیش از شروع بازی ها اقدام می کرد، ممکن بود طرح موضوع به سرانجام خوبی برسد.»

شاهین رحمانی در پایان با اعلام اینکه ایران می تواند این پرونده را پیگیری کند، افزود: «در اعلامیه ای که AFC برای رد شکایت ایران منتشر کرد، جایی برای ارائه توضیحات بیشتر ایران قرار داد. مسئولان فدراسیون فوتبال اگر صلاح بدانند، می توانند برای تنویر افکار عمومی، توضیحات بیشتری به رای صادره از سوی AFC اضافه کرده و بیانیه جدیدی منتشر کنند یا اینکه شکایت خود را از طریق نهادهای مرتبط در فیفا و البته دادگاه CAS ادامه دهند.»

*خبرآنلاین
نظرات بینندگان