arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

کره جنوبی به فینال جام ملت های آسیا راه یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی فوتبال کره جنوبی به راحتی مقابل عراق به برتری 2 بر صفر دست یافت تا پس از 27 سال به دیدار نهایی رقابت های جام ملت های آسیا راه یابد.

تیم های کره جنوبی و عراق نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا را امروز (دوشنبه) با قضاوت رویجی ساتو از ژاپن در ورزشگاه استرالیا شهر سیدنی و زیر بارش شدید باران برگزار کردند. علیرضا فغانی از ایران نیز داور چهارم این دیدار بود.

کره جنوبی که پیش از آغاز مسابقات نیز یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می شد با ارائه نمایشی دیدنی و به راحتی با دو گل عراق را شکست داد. این درحالی است که تیم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عراق در ضربات پنالتی شکست خورد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

این دیدار با حملات کره جنوبی آغاز شد و در دقیقه 19 ارسال زیبای کیم جون سو با ضربه سر لی یونگ هیو همراه شد و تور دروازه عراق را به لرزه درآورد تا کره جنوبی از حریف پیشی بگیرد.

در دقایق آغازین نیمه دوم کیم یونگ وون با شوتی سرکش دروازه عراق را برای دومین بار گشود تا پیروزی تیمش را قطعی کند.

در ادامه تلاش عراقی ها برای جبران نتیجه سودی نداشت و بازیکنان کره ای با عملکردی قابل قبول و با بهره بری مناسب از نقاط مختلف زمین، توپ را به خوبی در زمین به گردش آورده و مانع از طراحی حملات عراقی ها شدند.

چشم بادامی ها چند فرصت دیگر نیز برای گلزنی ایجاد کردند که واکنش های جلال حسن مانع از باز شدن چند باره دروازه عراق شد.

علا عبدالزهرا هافبک عراقی که مسوولان فدراسیون فوتبال ایران و کادرفنی تیم ملی کشورمان اعتقاد داشتند از مواد نیروزا استفاده کرده است با مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا در ترکیب اصلی عراق حضور داشت.

با این نتیجه تیم ملی کره جنوبی پس از 27 سال به دیدار نهایی جام ملت های آسیا راه یافت تا برای ششمین بار طعم حضور در فینال را بچشد.

کره جنوبی در این دیدار با ترکیب، کیم جین هیون، کیم یونگ وون، کواک تائه هی، کیم جین سو، چا دو ری، کیم سونگ یونگ (یانگ هیون سو)، پارک جو هو، هان کیو وون (هان کوک وون)، نام تائه هی (لی کئون هو)، سون هیونگ می و لی یونگ هیو بازی کرد.

برای عراق نیز در این دیدار، جلال حسن، احمد ابراهیم، سلام شاکر، ولید سالم، ضرغام اسماعیل، اوسامه رشید(احمد کمیل)، سعید عبدالمائر، عمجد خلف، علا عبدالزهرا (مردان حسین)، احمد یاسین (علی عدنان) و یونس محمود به میدان رفتند.

کره جنوبی آخرین بار در سال 1988 به دیدار نهایی جام ملت های آسیا راه یافت که با قبول شکست مقابل عربستان در ضربات پنالتی، نایب قهرمان شد.

این تیم تاکنون دو عنوان قهرمانی (1956 و 1960) و 3 نایب قهرمانی(1972، 1980 و 1988) در جام ملت های آسیا کسب کرده است.

با این اوصاف تیم ملی کره جنوبی شنبه هفته آینده دیدار نهایی جام شانزدهم را بابرنده دیدار استرالیا و امارات برگزار می کند و عراق نیز روز جمعه هفته جاری در بازی رده بندی حضور خواهد داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان