arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

قديمي ترين فسيل مار به قدمت 167 ميليون سال کشف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحد مرکزي خبر: دانشمندان ديرينه شناس از کشف قديمي ترين فسيل اجداد مارهاي کنوني به قدمت يکصد و شصت و هفت ميليون سال پيش خبر دادند.

قديمي ترين فسيل يک مار که تاکنون کشف شده است هفتاد ميليون سال قدمت دارد ولي گروهي از دانشمندان ديرينه شناس دانشگاه آلبرتا در کانادا که نتايج تحقيقات آنها در نشريه نيچر کاميونيکيشنز Nature Communications با بررسي بقاياي فسيلي چند مار که در موزه هاي تاريخ طبيعي چند کشور نگهداري مي شدند، چهار گونه جديد از فسيل مار شناسايي کردند که پس از آزمايشات مشخص شد اين جانوران بين 143 تا 167 ميليون سال پيش زندگي مي کرده اند. اين در حالي است که قديمي ترين فسيل ماري که تاکنون شناخته شده است حدود هفتاد ميليون سال قدمت دارد.

دانشمندان مي گويند فسيل ماري که 167 ميليون سال قدمت دارد را در منطقه آکسفوردشاير Oxfordshire در جنوب انگليس کشف کرده اند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس؛ دانشمندان مي گويند مشخصات بارز و شناخته شده مارهايي که فسيل آنها کشف شده همانند دندان هاي خميده به سمت عقب آنها، با مارهاي کنوني شباهت زيادي دارد ولي در مورد رفتارهاي عمومي، اندازه يا شکل بدن آنها اطلاعي در دست نيست.
نظرات بینندگان