arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

سهم 1.5 درصدی ایران از کشته‌های جاده‌ای دنیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: از یک میلیون و 200 هزار کشته‌های جاده‌ای در دنیا، متاسفانه سهم ایران 1.5 درصد ( 18 هزار کشته) است و با توجه به اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است، این آمار فاجعه است.

 محمد بخارایی در همایش هم اندیشی و ارتقای فرهنگ ایمنی راه ها در کرمان گفت: ایمنی حمل و نقل و تردد یکی از فضایل اجتماعی است که در کشورهای توسعه یافته به عنوان یکی از شاخصهای فرهنگی از آن نام برده می‌شود. در دین ما از نجات جان انسان‌ها به عنوان یک فضیلت یاد شده است که متاسفانه در کشور ما در این زمینه غفلت شده است.

رییس هیت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به اینکه آمار کشته‌های حمل و نقل یک فاجعه است افزود: در ارتقای ایمنی رتبه ما متافسفانه ارتقا پیدا نکرده و تلاش‌های ما کافی نیست.

بخارایی با بیان اینکه ایران در بخش تلفات جاده‌ای در دنیا بالاتر از میانگین جهانی است، افزود: استان کرمان جزو 7 استانی است که به این جمعیت می پیوندد. باید به تعداد جمعیت استان کرمان(3 میلیون نفر) هوادار ایمنی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: عامل انسانی 70 درصد سهم تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است، در نتیجه باید از مشارکت مردم استفاده کنیم. ناامنی شبکه راه‌ها چالش است. تلفات جاده ای استان کرمان 29.5 درصد از متوسط تلفات جاده‌ای کشور بیشتر است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان