arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

موسویان: اساس ذهنیت دیپلماسی علی خوشرو بهبود روابط ایران و جهان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیپلمات سابق ایران گفت: علی خوشرو انتخاب مناسبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل است؛ چرا که اساس ذهنیت دیپلماسی وی، بهبود روابط ایران و جهان است.

حسین موسویان درمورد انتخاب علی خوشرو به عنوان نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: او از دیپلمات های مجرب و کارکشته وزارت امور خارجه است و سابقه مسوولیت های مهمی در کار بین الملل در پرونده خدمات دیپلماتیک خود دارد. در نمایندگی نیویورک کار کرده، هم سازمان ملل و هم آمریکا را می شناسد.

وی ادامه داد: اساس ذهنیت دیپلماسی او، بهبود روابط ایران و جهان است. وی جناح بازی های سیاسی در روابط خارجی را مغایر منافع ملی ایران می داند.

موسویان یادآور شد: خوشرو در ابتدای دولت احمدی نژاد، خود تصمیم گرفت بازنشسته شود چون به سیاست خارجی وی اعتقادی نداشت؛ لذا وارد دعواهای سیاسی داخلی بر سر سیاست خارجی نشد و گوشه نشینی را انتخاب کرد.

دیپلمات سابق ایران اضافه کرد: حدود 6 ماه بود که نمایندگی مهمی مثل نیویورک بدون سفیر بود لذا معرفی سفیر جدید کار درستی بود چرا که ما در حساس ترین مقطع کار بین المللی نباید مهمترین نمایندگی خود را بدون سفیر نگه می داشتیم و در این مواقع باید مصالح کلان کشور را در نظر داشت.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان