arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳

خبر خوش اینترنتی وزیر برای دانشگاه ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دانشگاههای کشور به شبکه اینترنت پرسرعت که مستقل از شبکه های موجود اینترنت با سرعت کم است، متصل می شوند.

محمود واعظی پنجشنبه در نشست روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در مهمانسرای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهواز، اظهار کرد: اگر امکانات گسترده و با سرعت بالا در اختیار پژوهشگران در دانشگاهها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری قرار گیرد با سرعت بیشتری به اهداف خود می رسند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا این امر در سال آینده محقق شود، افزود: اینترنت به عنوان یک ابزار مهم می تواند در خدمت دانشگاهها و پارک ها قرار گیرد به صورتی که دانشگاهیان بتوانند فعالیتهای علمی، مطالعاتی و پژوهشی خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سیاست دولت در زمینه حمایت از پارک های علم و فناوری، پژوهش و تحقیقات بومی، اظهار کرد: در سال 93 و 94 بودجه بسیار خوبی در معاونت علمی و فناوری ویژه حمایت از این مراکز، ایده ها، فعالیت ها و پروژه ها در نظر گرفته شد که رقم بالایی را شامل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت از شرکت های دانش بنیان در آینده شاهد شکوفایی این بخش باشیم.

واعظی ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که از بخش خصوصی و شرکت های با فعالیتهای پژوهشی و تجاری حمایت کنیم به صورتی که در سال 93، 900 میلیارد ریال و در سال آینده یک هزار و 200 میلیارد ریال برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات مخابرات را به عنوان محور تعیین کردیم که ارتباط و تعامل با شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فعال در عرصه ICT برقرار شود.

وی بیان کرد: آزمایشگاهها و تجهیزات خود را در اختیار شرکت ها قرار می دهیم تا از امکانات پژوهشگاه ما برای تحقیقات خود استفاده کنند.

واعظی در خصوص حمایت از تولید محتوا و برنامه های کاربردی رایانه ای (application) اظهار کرد: در گذشته عده ای با انگیزه به تولید محتوا می پرداختند ولی هیچ گاه در زنجیره اقتصادی و تجارت قرار نمی گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در کمیسیون تنظیم مقررات و همکاری با اپراتورهای سه گانه همراه اول، ایرانسل و رایتل مشخص شد مسوولان این سه اپراتور علاقه مند به تولید محتوا در کشور هستند.

وی گفت: ساز و کاری طراحی شده تا درصدی متعلق به افرادی باشد که تولید محتوا می کنند.

واعظی اضافه کرد: ما باید از افرادی که به دلایل متعدد نتوانسته اند ایده های خود را در زنجیره تبدیل شدن به محصول تجاری قرار دهند، حمایت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تمام مسوولان کشور با جدیت از این موضوع که تجهیزات و نرم افزارها از کشور خودمان باشد، استقبال می کنند و ما هرگونه حمایت را برای رفع نیازمندی های ICT (ارتباطات و فناوری اطلاعات) کشور انجام می دهیم.

وی ادامه داد: باید بین دستگاههای ذیربط دولتی مانند وزارت صنایع یا نفت مرتبط با تکنولوژی و دانشگاهها و پژوهشگاهها ارتباط برقرار شود.

واعظی گفت: علم و تکنولوژی با سخنرانی و تبلیغات گسترش نمی یابد بلکه باید به مقوله عمل گرایی توجه شود.

نشست روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز ارشد کشور با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشور هشتم و نهم بهمن ماه در محل مهمانسرای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اهواز برگزار شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان