arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳

آغاز پرواز 33 سیمرغ بر فراز آسمان سینمای ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر دقایقی پیش با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان سینمایی و هنرمندان کشور در برج میلاد تهران متفاوت تر از سال های گذشته فعالیت خود را آغاز کرد .

در این مراسم که هم اکنون (شنبه شب) در حال برگزاری است ، هنرمندان در اقدامی تحسین برانگیز در اعتراض به توهین نشریه شارلی ابدو فرانسوی به پیامبر اسلام (ص)، بیانیه ای را امضا کردند و پس از آن بود که کریم منصوری قاری بین الملل آیاتی از قران کریم را قرائت کرد و با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی مراسم رسمیت یافت.

امشب قرار است از محمدعلی کشاورز پیشکسوت عرصه سینما با حضور عزت الله انتظامی، پرویز پرستویی و بهرام رادان تقدیر و تجلیل و پس از آن از اثر کشاورز نیز رونمایی شود.

مراسم تقدیر ویژه از محمدحسین جعفریان نیز از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه است و قرار است در این بخش از کتاب «بر بوم شب» نیز رونمایی شود.

همچنین در ادامه این مراسم داوران بخش اقلام تبلیغی معرفی و دو جایزه این بخش شامل یک دیپلم افتخار به بهترین مدیر تبلیغات و یک تندیس به بهترین اقلام تبلیغی و یک تندیس در بخش بهترین عکس اهدا خواهد شد.

معرفی هیات انتخاب و داوری بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر و آثار حاضر در بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو ، هنر و تجربه و مستند از دیگر بخش هایی است که برای برنامه افتتاحیه در نظر گرفته شده است. از سویی با پخش کلیپ هایی از داوران بخش های مختلف جشنواره، مراسم معارفه داوران انجام خواهند شد.

امسال 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که می توان از فیلم های سینمایی ارغوان (کیوان علیمحمدی/ امید بنکدار)، اعترافات ذهن خطرناک من (هومن سیدی)، ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی)، بوفالو (کاوه سجادی حسینی)، بهمن (مرتضی فرشباف)، تا آمدن احمد (صادق صادق دقیقی)، تگرگ و آفتاب (رضا کریمی)، نام برد .

همچنین حکایت عاشقی (احمد رمضان زاده)، خانه دختر (شهرام شاه حسینی)، خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)، دوران عاشقی (علیرضا رئیسیان)، رخ دیوانه ( ابوالحسن داودی)، روباه (بهروز افخمی)، شرفناز(حسن نجفی)، شکاف (کیارش اسدی زاده)، شیفت شب (نیکی کریمی)، طعم شیرین خیال (کمال تبریزی)، عصر یخبندان (مصطفی کیایی)، مرگ ماهی (روح الله حجازی)، مزار شریف (عبدالحسن برزیده)، مشرف به کوچه بی نام (هاتف علیمردانی)، من دیه‏ گو مارادونا هستم (بهرام توکلی) در سر سودای سیمرغ دارند.

امسال فیلم های فجر در 29 سالن سینمای پایتخت برای عموم و در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش در می آید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان