arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

فرار هنرمند یهودی از اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانم "اورلی وینرمن" بازیگر و خواننده معروف یهودی که در سریال‌‌‌‌ها و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی زیادی حضور داشته و به عنوان خواننده نیز فعالیت می‌ کرد، به دلیل تحت فشار قرار گرفتن از جانب مقامات اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی فرار نموده است. وی نتقاد از آزادی بیان نمایشی در اسرائیل، اعلت فرار خود را تهدید از جانب دستگاه‌های امنیتی صهیونیستی به خاطر قرار دادن عکس کودکان کشته شده فلسطینی در صفحه فیس‌بوک خود و رسانه‌ای شدن این موضوع از طریق خبرگزاری رویترز اعلام کرد.

وینرمن که به برزیل گریخته و قصد دارد از کشور دیگری پناهندگی گرفته و برای همیشه سرزمینهای اشغالی را ترک کند، تاکنون از کشورهای روسیه، برزیل، نروژ و حتی جمهوری اسلامی ایران درخواست پناهندگی نموده است.
 
وی در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک از این رژیم با عنوان Israhell به معنای «جهنم» یاد کرده و گفته بود :« از اقدامات دولت متبوع خود شرمنده‌ام، زیرا دولتمردان اسرائیل، تنها در زمینه تجاوز و جنگ تخصص دارند»

این اظهارات موجب خشم مقامات صهیونیست شد و این بازیگر را تحت فشار قرار دادند تا مواضع خود را تغییر دهد. با این حال وی با ارسال نامه ای به سایت خبری واللا نیوز، مواضع حود را تکرار و از اعمال این رژیم اعلام برائت و  شرمندگی نمود.
نظرات بینندگان