arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

مبالغ ميلياردي فوتبال ايران در حساب شخصي يک خارج‌نشين!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مسئول رسيدگي به پرونده «فساد در فوتيال» از نگه‌داري مبالغ ميلياردي فوتبال ايران در حساب شخصي يک خارج‌نشين خبر داد.

حجت‌الاسلام حميد رسايي نايب رئيس کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و مسئول رسيدگي به پرونده «فساد در فوتبال» جزئيات جديدي از اين پرونده را تشريح کرد.

وي با استقبال از کناره‌گيري مهدي محمدنبي دبيرکل فدراسيون فوتبال، گفت: در آخرين جلساتي که کفاشيان به کميسيون اصل 90 دعوت شد سئوالاتي درباره عملکرد دبيرکل فدراسيون فوتبال مطرح شد اما کفاشيان پاسخ‌هاي قانع کننده‌اي براي آن نداشت.

رسايي اضافه کرد: يکي از چهره‌هايي که اکثر قريب به اتفاق مدعوين فوتبالي به کميسيون اصل 90 درباره عملکرد وي شکايت داشتند، دبيرکل فدراسيون و برخي چهره‌هاي همراه وي بود، به همين دليل تغيير وي از جمله مطالبات کميسيون اصل 90 بوده است؛ البته اين جابجايي از اقدامات ديگر کميسيون در رسيدگي به پرونده و عملکرد آقاي نبي و کفاشيان جلوگيري نمي‌کند.

نايب رئيس کميسيون اصل 90 گفت: مشکل اصلي در فدراسيون فوتبال، ويژگي‌هاي مديريتي و اخلاق شخصي آقاي کفاشيان است که آسيب‌هايي را به اين بخش از ورزش پرطرفدار کشور وارد کرده و متأسفانه وزارت ورزش به جاي اقدامات قانوني که مي‌تواند براي اصلاح اين وضعيت انجام دهد، دست روي دست گذاشته و نظاره‌گر اين وضعيت است، درحالي که طبق اساسنامه مجمع فدراسيون فوتبال بايد به اين اشکالات رسيدگي کند.

رسايي در پاسخ به اين پرسش که آيا ابهامات عملکردي فدراسيون فوتبال شامل مسائل مالي هم مي‌شود، اظهار داشت: ابهامات زيادي در اين زمينه وجود دارد که فدراسيون از پاسخگويي به آنها سر باز مي‌زند اما وزارت ورزش به عنوان متولي فدراسيون‌هاي کشور بايد نتايج کميته بررسي حساب‌هاي مالي فدراسيون فوتبال را پيگيري کند. متأسفانه در حال حاضر مبالغ قابل توجهي از منابع ارزي فدراسيون بدون هيچ تضميني در حساب بانکي يک شخصيت حقيقي ساکن خارج از کشور است.

مسئول رسيدگي به پرونده فساد در فوتبال افزود: در سال 91-92 مبلغ ارزي موجود در حساب اين شخص، به ارزش 16 ميليارد تومان بوده و حسب اظهارات در سال 92-93 اين مبلغ معادل 22 ميليارد تومان است، در حالي که مطابق بند 4 ماده 71 اساسنامه و ماده 27 آيين نامه مالي و معاملاتي اين کار تخلف است.

رسايي در همين زمينه گفت: معلوم نيست بر چه اساسي مبالغ هنگفتي از سرمايه ورزشي اين کشور در يک حساب شخصي نگه‌داري مي‌شود؟ سود حاصل از اين حساب به کجا مي‌رود و اگر اين فرد از دنيا رفت يا اصلا منکر همه چيز شد، فدراسيون چه پاسخي براي از بين رفتن بيت المال دارد؟ اساسا سئوال اين است که اين فرد چه نسبتي با رئيس فدارسيون دارد که تا اين اندازه مورد اعتماد وي قرار گرفته است؟

وي اضافه کرد: بسياري از قراردادهاي مالي فدراسيون در حالي صورت گرفته که مستندات لازم جهت برگزاري مناقصه‌ها يا مزايده‌ها و يا صورت جلسات ترک تشريفات را به همراه ندارد.
رسايي در ادامه خاطرنشان کرد: آقاي کفاشيان در پاسخ به مکاتبات کميسيون تلاش مي‌کند تا با ارائه پاسخ‌هاي انحرافي، بازي را به وقت تلف شده بکشاند درحالي که اين اقدام هم مطابق قوانين اصل 90 جرم محسوب مي‌شود.

نايب رئيس کميسيون اصل 90 در پاسخ به اين سئوال که گزارش فساد در فوتبال چه زماني در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر گزارش تهيه شده کميسيون اصل 90 درباره بنزين پتروشيمي در نوبت قرائت قرار دارد اما مهم تر از قرائت گزارش که حتما صورت مي‌گيرد، تأثيرات اين بررسي در سالم سازي مديريت فوتبال است که الحمدلله قبل از قرائت گزارش، نتايج اصلاحي آن در حال نمايان شدن است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان