arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳

بررسی دلایل گرد و غبار خوزستان در هیات دولت

در جلسه امروز، ‌اعضای دولت در خصوص گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان طرح تحول نظام سلامت که در جلسه گذشته هیات وزیران ارایه شده بود، به اظهار نظر پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیات دولت در نشست امروز " یکشنبه " دلایل وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت هایی از ایلام را بررسی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه هیئت دولت که به ریاست آقای روحانی برگزار شد، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و قسمت هایی از ایلام، به هیات وزیران ارایه داد.

با توجه به خشکسالی و بادهای شدید، نقاطی در داخل و در کشورهای همسایه به عنوان منشا گرد و غبار شناسایی و برنامه مقابله با این موضوع در سطح ملی و استانی تدوین شده است.

پس از بررسی ابعاد موضوع، به دستور رئیس جمهور مقرر شد وزرای نفت و جهاد کشاورزی و روسای سازمان های حفاظت محیط زیست و مدیریت و برنامه ریزی و استاندار خوزستان موضوع را با فوریت بررسی کنند و گزارشی از اقدامات و نتایج در دولت ارایه شود.

در جلسه امروز، ‌اعضای دولت در خصوص گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان طرح تحول نظام سلامت که در جلسه گذشته هیات وزیران ارایه شده بود، به اظهار نظر پرداختند.

در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ بیست و پنجم میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان" هزینه های پیش بینی نشده- کمک " بابت پرداخت حق الکشف ، دیه و جبران خسارت به باغداران، کشاورزان و دامداران، در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

همچنین مبلغ یکهزار میلیارد ریال با عنوان " اعتبارات موضوع فروش سهام، سهم الشرکه، اموال،‌دارایی ها و حقوق مالی و نیروگاه های متعلق به دولت و موسسات و شرکت های دولتی وابسته و تابعه " بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها اختصاص یافت.

هیئت وزیران همچنین لایحه موافقت نامه های همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری تاجیکستان را به تصویب رساند.

نظرات بینندگان