arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

پاسخ عجیب کی‌روش در فرودگاه به مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رفتن یا ماندن کروش در 5 سال گذشته، تبدیل به یک داستان تکراری شده بود. هر روز یک شایعه و یک خبر. اینکه می‌رود، می‌ماند، مشکل دارد و...
 
 هر بار او براي ماندن اين‌قدر اشتياق داشت كه سرانجام دوباره روي نيمكت ايران مي‌نشست. او هميشه مي‌گفت اشتياقش را از مردم ايران گرفته است و از بازيكنانش كه حاضرند سرشان را در زمين بدهند. اين بار اما قضيه فرق دارد. ديگر كروش اشتياقي براي ماندن نشان نمي‌دهد.
 
وقتي رودرروي دستيارانش مي‌نشيند، حرف از رفتن مي‌زند‌؛ اينكه مأموريتش در ايران تمام شده است: «شما مي‌توانيد به كارتان ادامه بدهيد ولي من با اين شرايط، ديگر نه.» كروش ظاهراً نااميد است و حتي وقتي هوادارانش با اشتياق در فرودگاه از او مي‌پرسند‌؛ «مربي همه شما را دوست دارند و برگرديد» پاسخ مي‌دهد: «به ايران برمي‌گردم اما نه به عنوان سرمربي تيم‌ملي.» براي او بازگشت دوباره به ايران، مسير «جدايي» است.
 
كفاشيان هميشه در جلساتي كه با كروش داشت اميدوارانه چنين جملاتي را مي‌گفت: «امكانات را مهيا مي‌كنيم... پول جور مي‌شود و...» اين بار اما در جلسه كفاشيان و كروش، همه چيز به «بن‌بست» رسيد. رئيس فدراسيون فوتبال گفت نمي‌تواند امكانات را مهيا سازد چون پول ندارد.

درخواست‌هاي كروش در جلسه روشن بود‌؛ اينكه زمين كمپ را بسازند - با هزينه حدوداً دو ميليارد تومان - تمام اردوها را مشخص كنند، از تيم حمايت كنند و... كفاشيان اما يك پاسخ داشت: «پول نداريم و از هر جا هم كمك خواسته‌ايم، گفته‌اند نه.»
 
وزير ورزش هم شنبه شب حرف‌هاي كفاشيان را تأييد كرد و گفت: «رفتن يا ماندن كروش به ما ربطي ندارد.» و اين يعني آنها كوچكترين مسئوليتي را در قبال تأمين هزينه‌هاي اين مربي يا پيشبرد برنامه‌هاي تيم‌ملي، قبول نمي‌كنند. كروش در اين شرايط رفتن را به ماندن ترجيح مي‌دهد چرا كه اعتقاد دارد عزمي براي موفقيت و صعود ايران به جام‌جهاني‌ وجود ندارد. اگر تا قبل از جام ملت‌ها مشكل كروش بود كه به تيم‌ملي كمك نكنند، حالا مشكل كفاشيان است. ظاهراً تا زماني كه او باشد، وضعيت به همين شكل خواهد بود. تمام منابع مالي فدراسيون قطع شده است. كمك‌هاي دولتي و البته پول‌هاي بين‌المللي كه به دليل تحريم، به‌ دست فدراسيون نمي‌رسد.
 
كروش كه مي‌گويد: «اگر ايران حذف شد جواب مردم را چطور بايد بدهم؟!» ترجيح مي‌دهد آبروي خود را بردارد و جلوي مردم ايران «شرمنده» نشود. جنگجوي نيمكت تيم‌ملي ظاهراً به آخر قصه رسيده است.
 
او آخرين پيغام خود را براي رئيس در يك جمله خلاصه كرده است: «منتظر خبرهاي خوب‌‌تان هستم‌؛ اينكه بتوانيد امكانات را مهيا كنيد تا دوباره ادامه همكاري دهيم.» اما فعلاً هيچ خبر خوبي در كار نيست و گويا اين بار بايد جدايي او را از تيم‌ملي، جدي‌تر از هميشه بدانيم.
 
كروش همچنان نگران يك معضل بزرگ
كارلوس كروش، ايران را ترك كرده و خيلي‌ها نگران هستند كه او ديگر به همكاري‌‌اش با تيم‌ملي ادامه ندهد. او در مصاحبه‌اي معروف گفته بود: «وزير ورزش و كفاشيان حرف‌هاي خود را يكي كنند و سپس سراغ من بيايند.» نقل است وزير قبل از جام ملت‌ها وقتي به تمرين تيم‌ملي رفت، به خاطر همين مصاحبه از كروش گلايه كرد و گفت: «من از اين مصاحبه دلخور شدم.» ظاهراً اين بار هم داستان همين است. كروش اين شرايط را نمي‌پذيرد كه تيم‌ملي بار ديگر قرباني اختلاف‌ها شود. او مي‌گويد بايد اين اختلاف‌ها كنار گذاشته شود تا تيم‌ملي بتواند موفق باشد.

منبع : خبر ورزشی
نظرات بینندگان