arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

جزییات پرونده مدیر عامل بیمه ایران اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل بیمه ایران با اعلام جزییات پرونده بیمه ایران، گفت: حکم قانونی درباره این پرونده صادر و اقداماتی نیز در راستای اجرای آن انجام شده است.
 
محمود امراللهی در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، درباره پرونده بیمه ایران اظهار داشت: تابع قانون هستیم و کسانی که مرتکب تخلف شده اند، باید در این زمینه جوابگو باشند.
 
وی با بیان اینکه برای استیفای حقوق شرکت، هیات مدیره از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، افزود: شرعاً و قانوناً مکلف هستیم که این موضوع را پیگیری کنیم.
 
امراللهی همچنین در خصوص اظهارات اخیر رئیس کل بیمه مرکزی مبنی بر اینکه بیمه ایران دچار سوء مدیریت است، افزود: بیمه ایران شرکتی دولتی است که هیات مدیره آن با نظر وزیر اقتصاد و مجمع عمومی تشکیل می شود، به همین دلیل افرادی که انتخاب می شوند حرفه ای و کارشناس هستند و ارتباط موثر و خوبی بین مدیران ارشد، میانی و کارمندان بیمه مرکزی با بیمه ایران برقرار است.
 
مدیرعامل بیمه ایران گفت: اختلافات چند ساله بیمه ایران و بیمه مرکزی با پیگیری ها در حال رفع است.
 
وی، شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و بیمه زندگی را 4 استراتژی مهم این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت: این شرکت در بخش شفافیت تلاش دارد تا تمام سیستم های عملیاتی و مالی را بازنگری کند.
 
وی با اشاره به اصلاحات انجام شده در بیمه ایران، گفت: این اصلاحات در حوزه گزارشگری، دریافت و پرداخت انجام شده ضمن آنکه بیمه نامه شخص ثالث نیز تحت وب قرار گرفته که این موضوع در ارزیابی ریسک و کنترل های مدیریتی بسیار کارساز است.
 
مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت خسارت توسط این شرکت با بهره گیری از 220 میلیارد تومان سپرده های بانکی خبر داد و افزود: بیش از پنج میلیون نفر از پوشش بیمه درمان استفاده می کنند ضمن آنکه 10 میلیون بیمه نامه شخص ثالث در سال جاری از سوی این شرکت صادر شده است.
 
امراللهی در خصوص فعالیت های بیمه ایران، تصریح کرد: فاز 13، 22 و 24 پارس جنوبی، نیروگاه سیکل ترکیبی سیاه بیشه، قطار شهری تبریز، میدان نفتی باران و ... از قراردادهای عمده این شرکت برای ارائه پوشش های بیمه ای است.
 
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به ساماندهی مطالبات معوق در این شرکت، گفت: کارگروهی ویژه در این راستا در 207 شعبه این شرکت تشکیل شده است.
 
این مقام مسوول در صنعت بیمه از پرداخت خسارت های معوق بیمه ایران خبر داد و افزود: خسارت 50 میلیارد تومانی به متروی تهران و پرداخت 3 میلیون یورو به هواپیمای فوکر از مهمترین خسارت های پرداختی این شرکت در این مدت بوده است.
 
امراللهی کل خسارت پرداختی سال 93 بیمه ایران را چهار هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: نیمی از این رقم مربوط به شخص ثالث و حوادث رانندگی است.
 
وی با بیان آنکه سرمایه این شرکت از 390 میلیارد تومان به سه هزار و 400 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: بیمه ایران در بازار سرمایه حضور موثر دارد و ارزش روز سرمایه گذاری این شرکت در بورس 800 میلیارد تومان است. بیمه ایران یکی از سهامداران صندوق ثبات بازار سرمایه است.
 
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال صدور بیمه نامه الکترونیکی با موبایل است، تصریح کرد: این شرکت به دنبال انحصار گرایی و انحصار طلبی نیست بلکه تنها در صدد توسعه بازار است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان