arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

ارتباط ماهواره فجر با زمین برقرار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر پروژه های فضایی صنایع الکترونیک ایران یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع اعلام کرد که ارتباط ماهواره فجر امروز پس از پرتاب موفقیت آمیز با زمین برقرار شد.
 
 ماهواره فجر صبح امروز توسط ماهواره بر فجر در مدار زمین قرار گرفت.
 
بر اساس اعلام 'مهدی سروی' مدیر پروژه های فضایی صنایع الکترونیک ایران ارتباط ماهواره فجر پس ساعتی از حضور در مدار کره زمین در لحظات نخستین با شبکه های کنترل آن در زمین ارسال کرد.
 
وی توضیح داد: باید منتظر باشیم تا ماهواره فجر ماموریت های بعدی خود را به صورت کامل انجام دهد.
 
ماهواره فجر پس ماهواره های 'امید'، 'رصد' و 'نوید' چهارمین ماهواره ایرانی در مدار زمین محسوب می شود که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و شرکت صنایع الکترونیک ایران ساخته شده است و
 
مرکز هدایت و کنترل عملیات فضایی کشور به کمک شبکه ایستگاه های زمینی بومی عهده دار پشتیبانی و نظارت بر عملیات بهره برداری ماهواره فجر است.
 
ماهواره بر سفیر فجر که نماد قدرت جمهوری اسلامی ایران در ساخت ماهواره برها است انتقال ماهواره فجر به مدار زمین را بر عهده داشت.
 
سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پستیبانی نیروهای مسلح در رابطه با این ماهواره بر تاکید کرد: ماهواره بر سفیر فجر که کلیه مراحل طراحی و ساخت آن به صورت بومی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام شده است، تثبیت توانمندی ماهواره برهای جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ماهواره در مدار زمین و دستیابی به یک پروژه ملی قابل طرح در سطح جهانی از دستاوردهای طراحی و ساخت آن است.
 
ایران هشتمین کشور پس از روسیه، آمریکا، فرانسه، ژاپن، چین، بریتانیا و هند است که به صورت مستقل موفق به پرتاب ماهواره شده است.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پی قرارگرفتن ماهواره فجر در مدار زمین اعلام کرده است که دستاوردهای بزرگ دیگری در عرصه فناوری فضایی در دست اقدام است که در آینده به اطلاع مردم خواهند رسید.
 
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری هم پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر را به ملت بزرگ ایران تبریک گفت و تاکید کرد: اندیشمندان و دانشمندان بزرگ کشور وارد مرحله جدیدی در زمینه علوم فضایی شدند.
 
رییس جمهوری پس از صدور فرمان پرتاب ماهواره فجر در سخنانی با درود و سلام به همه شهیدان به ویژه شهدای انقلاب اسلامی و امام شهیدان اظهار داشت: باید به ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض کنم برای این که اندیشمندان و دانشمندان بزرگ فضایی ما وارد مرحله جدید در زمینه علوم فضایی شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان