arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

اعزام هیات اردنی برای مذاکره با داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع اردنی اعلام کردند که یک هیات امنیتی این کشور برای آزادی خلبان اردنی ربوده شده توسط داعش برای مذاکره با این گروه به ترکیه رفته است.

به گزارش شبکه خبری سوریه الان، منابع اردنی اعلام کردند که این هیات اردنی به رهبری یک مسئول امنیتی بلندپایه برای مذاکره با گروه داعش و آزادی معاذ الکساسبه، خلبان اردنی بوده شده توسط داعش به ترکیه رفته و تلاش این هیات به منزله آخرین تلاش برای آزادی خلبان است.

این منابع اعلام کردند که کانال‌های ارتباطی و مذاکراتی میان امان و داعش از طریق ترکیه برقرار شده است. این در حالی است که برخی نمایندگان اردنی با این مذاکرات به دلیل عدم اثبات زنده بودن معاذ الکساسبه، مخالفند.

سخنگوی دولت اردن و وزیر اطلاع رسانی این کشور اعلام کرده است که امان به تلاش‌های خود برای آزادی معاذ الکساسبه ادامه می‌دهد و همچنان آماده مبادله ساجده الریشاوی با معاذ الکساسبه است.

ساجده الریشاوی 44 ساله که داعش خواهان آزادی وی در مقابل آزادی گروگان‌ اردنی است از حدود 9 سال پیش در اردن محکوم به اعدام شده اما تاکنون این حکم اجرا نشده است. الریشاوی در 9 نوامبر 2005 قصد عملیات انتحاری در هتلی در شهر امان را داشت اما در آن عملیات کمربند وی منفجر نشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان