arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

تحقق 78 درصدی برنامه‌های تولید گروه سایپا در 10 ماهه 93

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایپا نیوز: معاون برنامه‌ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا از تحقق 78 درصدی برنامه‌های تولید گروه سایپا خبر داد.
 
محمد قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تحقق 78 درصدی برنامه‌های تولید گروه سایپا در 10 ماهه سال جاری گفت: خوشبختانه با وجود شرایط سخت و بحرانهایی که در مسیر تولید برای بنگاه‌های صنعتی به خصوص شرکتهای خودروسازی در دو سال اخیر ایجاد شد، گروه خودروسازی سایپا توانست با گذر از این بحرانها به شرایط نسبتا مناسبی برسد و بر اساس هدفگذاری انجام شده توانست به 78 درصد آن جامع عمل بپوشاند.

 وی افزود: به طور کلی هر بنگاه اقتصادی دو برنامه تولید را طراحی و دنبال می‌کند اول برنامه‌ای که به واقعیت نزدیک‌تر بوده و قابلیت اجرا داشته باشد و این برنامه به مراکز نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان بورس و ... ارائه می شود، دوم برنامه‌ای که برای داخل شرکت و با هدف ایجاد انگیزه برای کارکنان خود تنظیم شده و به دلیل مسایل انگیزشی و حرکت به سمت جلو بسیار آرمانی و جهشی طراحی می شود.

قربانی تصریح کرد: برنامه پیش‌بینی شده انگیزشی در شرکت سایپا در سال جاری در حدود 650 هزار دستگاه است که در مقایسه با میزان تولید در سال 92 با 314 هزار دستگاه و سال 91 با 395 هزار دستگاه بسیار جهشی و بیش از حد توان و صرفا برای ایجاد انگیزه در کارکنان طراحی شده است.

معاون برنامه‌ریزی جامع تولید گروه سایپا با اشاره به برنامه 550 هزار دستگاهی امسال که به مراکز نظارتی ارائه شده گفت: بر اساس برنامه ارائه شده به سازمان بورس و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان نوسازی و تجهیز صنایع ایران( ایدرو) 78 درصد برنامه محقق شده است.

 وی افزود: عقب افتادن از برنامه تولید به دلیل بروز برخی مشکلات ناخواسته است که در تامین منابع اثر گذاشته و باعث کاهش تولید محصول در این گروه خودروساز شده است. البته باید اذعان کرد که در گروه سایپا به لحاظ ظرفیت تولید مشکل خاصی وجود ندارد و مسایلی مثل تحریم‌های بانکی و مبادله ارز برای تامین بعضی قطعات باعث کاهش روند تولید شده است.

قربانی گفت: با وجود مشکلات عدیده ناشی از تحریم و کمبود نقدینگی ناشی از مسایل نادرست مالی که در گذشته در گروه سایپا ایجاد شده، آمار تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در حوزه خودروهای سواری 40 درصد و مجموع تولید سواری و تجاری نزدیک به 35 درصد رشد داشته است که نشانگر عزم جدی در افزایش تولید محصول است.

وی افزود: اگر میزان رشد گروه سایپا منصفانه بررسی شود خواهیم دید که با تمامی مشکلات داخلی وخارجی موجود در راه تولید این رشد بسیار چشمگیر بوده است.
نظرات بینندگان