arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

آيت الله هاشمي‌رفسنجاني: حفظ کرامت انسان‌ها هدف والاي انقلاب اسلامي است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس مجمع تشخيص حفظ کرامت انساني را هدف والاي انقلاب اسلامي دانست و گفت: بعد از سال‌هاي جنگ و در دولت سازندگي به فکر تأمين اجتماعي کاملي بوديم تا هيچ‌کس در ايران مشکل و دغدغه‌اي در تأمين نيازهاي اوليه نداشته باشد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار معاون، مديران و مسؤولان ارشد معاونت رفاه وزارت کار و تأمين اجتماعي، حفظ کرامت انساني را هدف والاي انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي امام خميني(ره) براساس تعاليم مکتب اسلام و مذهب تشيع دانست و گفت: بعد از سال‌هاي جنگ و در دولت سازندگي به فکر تأمين اجتماعي کاملي بوديم تا هيچ‌کس در ايران مشکل و دغدغه‌اي در تأمين نيازهاي اوليه نداشته باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خدمات بهداشتي و درماني، مسکن، فراهم نمودن شرايط تحصيل، ايجاد شغل و بيمه بيکاري را از موارد مهم در لايحه فقرزدايي دولت سازندگي با تکميل تأمين اجتماعي براي عموم توصيف کرد و افزود: حتي بيمه بيکاري نيز در نظر گرفته شده بود و بيشتر از آن را به همت و اراده مردم واگذار کرده بوديم تا هرکس کار بيشتري مي‌کند در فضاي رقابتي سالم درآمد بيشتري داشته باشد.

هاشمي‌رفسنجاني اجراي کامل اين طرح را موجب تقويت توليد و به تبع آن رونق اقتصادي کشور خواند و گفت: در آن صورت صرف هزينه‌هاي مديريتي کشور براي مسائل روزمره، به سياست‌هاي کلان داخلي و راه‌کارهاي تقويت تعامل با جامعه بين‌الملل متمرکز مي‌شد.

وي با ابراز تأسف از عدم پيگيري اين لايحه و پس گرفتن آن لايحه از مجلس با هدف تأمين منابع در دولت بعد گفت: با وجود همه امکانات و منابع خدادادي در کشور از جمله نفت، گاز، معادن، کريدور هوايي، خطوط انتقال انرژي، خطوط ارتباطي، چهارراه مواصلاتي شرق به غرب و شمال به جنوب دنيا، همه زمينه‌ها براي يک اقدام اساسي فراهم است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص تأمين منابع رفاه اجتماعي کامل با تأکيد بر تجربه‌هاي خوب دنيا، گفت: اصولاً بيمه‌ها به گونه‌اي عمل مي‌کنند که منابع خود را از درآمدهاي متوالي و استفاده بهينه از آنها تأمين مي‌کنند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با تکريم سالمندان به عنوان سرمايه‌هاي جامعه که جواني خود را در راه ارتقاي سطح زندگي فردي و اجتماعي ايران اسلامي صرف کرده‌اند، گفت: بايد زمينه براي آسايش روحي و رفع دغدغه‌هاي معيشتي اين عزيزان در جامعه فراهم شود.

در ابتداي اين ديدار دکتر احمد ميدري معاون رفاه اجتماعي وزارت کار و تأمين اجتماعي با ارائه گزارش مبسوطي از فعاليت‌هاي اين معاونت و احياي شوراهاي عالي رفاه، سالمندان، ساماندهي کودکان کار در کشور و ساماندهي کودکان بازمانده از تحصيل گفت: آسيب‌ها، نابهنجاري‌هاي جامعه و توجه به شاخص‌هاي ميزان اميد اجتماعي از جمله مواردي است که مورد بررسي ويژه اين معاونت قرار گرفته و متأسفانه وعده‌هاي دولت قبل و عدم اجراي آن و هم‌چنين انتصابات بي‌مورد منجر به کاهش اميد در جامعه گشته است.

وي با تأکيد بر نتايج مثبت اهتمام دولت سازندگي براي جلب رضايت عمومي در جامعه گفت: مردم اميدوار و مسؤولان دلسوز هم‌چنان به تجربيات ارزشمند جناب‌عالي نياز دارند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان