arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

آغاز فاز ۲ فيلترينگ هوشمند در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات از آغاز مرحله دوم اجراي فيلترينگ هوشمند در کشور خبر داد.

محمود واعظي عصر امروز در نشستي با مديران شرکت مخابرات استان سمنان در ساختمان شهيد عاملوي اين شرکت اظهار داشت: فاز نخست و آزمايشي فيلترينگ هوشمند، از 45 روز قبل آغاز شده و تا 15 روز پيش ادامه داشت.

وي با اشاره به اينکه اجراي فاز دوم اين طرح از دو هفته قبل آغاز شده است افزود: اجراي مرحله نخست و آزمايشي فيلترينگ هوشمند در کشور راضي کننده و موفق بوده است.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با بيان اينکه اجراي فيلترينگ هوشمند با همکاري تعدادي از دانشگاه‌هاي بومي کشور آغاز شده است عنوان کرد: اين طرح در سه فاز اجرايي پيش‌بيني شده است که هم اکنون و با پايان يافتن فاز نخست آن، فاز دوم اين برنامه در حال اجرا است که تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

واعظي با بيان اينکه هنوز 75 روز از اتمام فاز دوم و آغاز فاز 3 فيلترينگ هوشمند در کشور باقي مانده است خاطرنشان کرد: فاز نخست اين طرح يک ماهه بوده و فازهاي دوم سوم آن به ترتيب در سه و 6 ماه اجرايي خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه برخي از سايت‌ها با توجه به فرهنگ غرب، درکنار برخي محتواهاي مجرمانه و غير اخلاقي، مطالب علمي و سودمندي نيز دارند که قابل استفاده است تصريح کرد: اين محتواهاي غير اخلاقي با توجه به فرهنگ غربي‌ها با مطالب علمي آميخته شده است.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با بيان اينکه نمي‌توان به علت محتواي غير اخلاقي برخي قسمت‌هاي سايت‌ها، همه آن را فيلتر کرد افزود: طرح فيلترينگ هوشمند تنها بخشي از وب سايت را که محتواي مجرمانه و غير اخلاقي دارد فيلتر خواهد کرد و ديگر بخش‌هاي اينگونه سايت‌ها در دسترس عموم خواهد بود.

۳۰ هزار روستاي کشور «جهاني» مي‌شود
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات از هدف‌گذاري اين وزارتخانه براي اتصال حدود ۳۰ هزار روستاي کشور به شبکه جهاني اينترنت خبر داد.

محمود واعظي اظهار داشت: تحقق اين موضوع تا پايان سال آينده در وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات برنامه‌ريزي شده است.

به گفته وي، اينترنت روستايي موضوعي‌است که وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات تازه به آن وارد شده و موفقيت‌هاي خوبي نيز در اين زمينه داشته است.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با اشاره به اهميت استفاده از اينترنت براي اقشار مختلف مردم گفت: بسياري از امور روزمره مردم از طريق اينترنت انجام مي‌شود و اينترنت بسياري از اين نيازها را پاسخ مي‌دهد.

واعظي با اشاره به تعداد روستاهاي برخوردار از خدمات اينترنت در کشور اظهار داشت: در حال حاضر بيش از هشت هزار روستاي کشور از اينترنت برخوردارند.

وي افزود: برنامه‌ داريم تا اين رقم را در سال آينده به کمي‌کمتر از 30 هزار روستا برسانيم.
وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با اشاره به برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي توسعه اينترنت در کشور، افزايش تعداد افراد استفاده کننده از اينترنت را اولويت وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات عنوان کرد.

منبع : تسنيم
نظرات بینندگان