arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

اردن خواستار اطمینان از زنده بودن خلبان در بند داعش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
'محمد المومنی' وزیراطلاع رسانی اردن روز دوشنبه گفت که دولت این کشور نشانه ای از زندن بودن خلبان اسیر خود دریافت نکرده است.

به گزارش روزنامه 'الغد' چاپ اردن، المومنی در یک نشست مطبوعاتی افزود: دولت همچنان در انتظار دریافت اخباری جدید درمورد 'معاذ الکساسبه' خلبان اسیر گروه تروریستی داعش است و تلاش ها برای آزادی وی ادامه دارد.

وی همچنین از رسانه های اردنی خواست قبل ازانتشار اخبار مربوط به این موضوع، از صحت آن اطمینان پیدا کنند.

سخنگوی دولت اردن درمورد اهداف دیدارشاه این کشور از آمریکا نیزگفت: اردن برای مبارزه با تروریسم و تندروی با جامعه جهانی درحال همکاری مداوم است.

یک فروند جنگنده اف-16 اردنی که در چارچوب ائتلاف آمریکایی ضد داعش مبارزه می کرد، روز چهارشنبه (3 دی ماه) در نزدیکی شهر 'الرقه' در شرق سوریه سقوط کرد و الکساسبه خلبان آن به دست تروریست های داعش اسیر شد.

دولت اردن جمعه تهدید کرد در صورتی که تروریست های داعش، الکساسبه را به قتل برسانند، در اسرع وقت اقدام به اجرای حکم اعدام 'ساجده ریشاوی' و چند نفر دیگر از سرکردگان این گروه تروریستی خواهد کرد که در زندان های این کشور هستند.

اردن این تهدید را پنجشنبه شب گذشته پس از پایان مهلت داده شده از سوی داعش برای کشتن خلبان اردنی در صورت تحویل ندادن ریشاوی در مرز ترکیه به این گروه، مطرح کرده بود.

ارتش اردن همچنین اعلام کرد که سازمان های دولتی در حال تلاش برای به دست آوردن اطلاعات درباره زنده بودن خلبان اردنی گروگان گرفته شده توسط داعش پس از پایان مهلت مقرر برای مبادله زندانیان هستند.

اردن که ریشاوی را به جرم مشارکت در حمله تروریستی سال 2005 در امان که منجر به کشته شدن 60 نفر شد، زندانی کرده است، موافقت خود را برای معاوضه وی با الکساسبه اعلام کرده است.

دادگاه اردن حکم اعدام ریشاوی را در سال 2006 صادر کرد، اما در همان سال اجرای حکم اعدام در این کشور ممنوع شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان