arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

افشاگري جديد درباره ثروت خاندان اردوغان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک روزنامۀ ترکيه اي فاش کرد: پسر اردوغان، در گران ترين جاي اين کشور دفتري 150 ميليون دلاري دارد.

روزنامه "الاهرام" مصر به نقل از روزنامه ترکيه اي "سوزجو" تأکيد کرد، "بلال اردوغان" پسر رئيس جمهور ترکيه، شرکت هايي که در زمينه حمل و نقل دريايي داشت را به دفتر جديدش در منطقه "بلربي" منتقل و ساختماني چهار طبقه اي با مساحتي بالغ بر 10 هزار و 500 متر مربع در آن احداث کرد.

خريد زمين و احداث ساختمان در اين منطقه، 340 ميليون ليره ترکيه (معادل 150 ميليون دلار) هزينه داشت.

حراست از دفتر جديد شرکت، به نيروهاي امنيتي غير نظامي و نيروهاي داراي لباس رسمي واگذار شده است.

همچنين دفتر شرکت انتقال نفت که صاحب آن "ضياء ايلجان" شوهر خواهر اردوغان و "مصطفي اردوغان" عموي رئيس جمهور است، 29 دسامبر 2014 به منطقه "توزلا" در استانبول منتقل شد.

شرکت سهامي "بي.ام.زي" که در زمينه حمل و نقل دريايي و ساخت کشتي فعال است، نيز در تاريخ 9 ژانويه 2015، به نام بلال اردوغان، مصطفي اردوغان و ايلجان، در اسناد تجاري ثبت شد.

روزنامه چپگراي سوزجو تاکيد کرد: خاندان اردوغان، در زمينه حمل و نقل دريايي بسيار پيشرفت کرده و با امضاي قراردادهاي تجاري با برخي کشورها و رژيم اسرائيل به ثروت رسيده اند.

پيش از اين، رسانه ها فاش کرده بودند که "براق"، فرزند ارشد اردوغان، 5 فروند کشتي بازرگاني دارد. عمو و شوهر خواهر اردوغان نيز که وارد عرصه حمل و نقل دريايي شده اند نيز چند فروند کشتي دارند.

در تاريخ 17 دسامبر 2013 فايل هاي صوتي منتشر شد که در آن، اردوغان از بلال مي خواهد فوري 30 ميليون يورويي که در منزل دارد به مکاني ديگر منتقل کند. مخالفان اردوغان بر اين باورند که وي با رشوه گرفتن از بازرگانان، تاکنون توانسته است صدها ميليون ليره به جيب بزند.

منبع : العالم
نظرات بینندگان