arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

نماينده ولي فقيه در سپاه: اجازه ورود آمريکا به خطوط قرمز نظام را نمي‌دهيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: راه برطرف شدن مشکلات تسليم شدن، دادن امتياز و اجازه ورود آمريکا به خطوط قرمز ما نيست.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سپاه قمر بني‌هاشم(ع) چهارمحال و بختياري، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي در گردهمايي بصيرتي نيروهاي مسلح چهارمحال و بختياري، به تکليف سنگين سپاه و بسيج در اين برهه از زمان اشاره کرد و اظهار داشت: اينکه برخي مي‌گويند وضعيت کشور بحراني است، قابل قبول نيست، البته مشکلاتي داريم ولي راه آن تسليم و دادن امتياز و اجازه ورود آمريکا به خطوط قرمز ما نيست.

وي ضمن گراميداشت ايام الله دهه فجر به تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران در 6 بخش پرداخت و دستاوردهاي زيربنايي، اساسي، دستاوردهاي داخلي، دستاوردهاي منطقه‌اي در جغرافياي جهان اسلام و خاورميانه، دستاوردهاي عرصه بين الملل در جغرافياي اين عالم و تأثيرگذاري در عرصه تاريخ را 6 دستاورد مهم انقلاب اسلامي برشمرد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به پيچ تاريخي مورد اشاره مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: بايد از اين گردنه سخت‌گذر بتوانيم بشريت را به سلامت عبور دهيم تا زمينه ظهور حضرت بقيه الله عجل الله تعالي فرجه الشريف فراهم شود.

سعيدي در تشريح دستاوردهاي زيربنايي انقلاب اسلامي ايران، گفت: تحول گفتماني، تحول در اعتقاد و نگرش مردم، يعني انقلاب دروني و تحول اجتماعي از بخش هاي مهم دستاوردهاي زيربنايي انقلاب است.

وي به 5 گفتمان رايج عصر غيبت و از زمان شيخ طوسي تا مرجعيت آيت الله العظمي بروجردي اشاره کرد و افزود: گفتمان رايج ديني برگشت به گفتمان نبوي و علوي در زمان اين بزرگواران بود و گفتمان دوم، گفتمان غربي بود؛‌ يعني الگو و مدل، ليبرال دموکراسي بود که در آن ارزش‌هاي بعد از رنسانس مطرح مي‌شد.

نماينده ولي فقيه در سپاه،‌ ادامه داد:‌ در خاورميانه و ايران نيز، گفتمان رايج اين بود که بايد به سمت گفتمان غربي برويم و به قول آقاي تقي‌زاده، بايد از فرق سر تا نوک انگشتان پا بايد غربي شويم؛ وگرنه با اسلام نمي‌توانيم به تمدن و جايي برسيم.

سعيدي با تشريح گفتمان‌هاي ناسيوناليستي و چپ مارکسيستي به گفتمان التقاطي که ترکيبي از گفتمان‌هاي ديني و غيرديني بود نيز اشاره کرد و گفت: در نهايت با نظريه مارکس که مي‌گفت دين افيون ملت‌هاست، دين از متن جامعه به حاشيه رانده شد.

وي بزرگ‌ترين معجزه حضرت امام خميني(ره) در عصر حاضر را گفتمان زيربنايي برگرداندن جامعه به گفتمان نبوي و علوي عنوان و بيان کرد: شعار ما بازگشت به گفتمان نبوي و علوي است و ما شعار شيعه گري نداده‌ايم.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران دومين تحول زيربنايي که حضرت امام خميني(ره) خلاق، مؤسس و احياگر آن بوده است را انقلاب و تحول دروني در انسان‌ها دانست و تصريح کرد: شروع حرکت همه رهبران ديني نرم افزاري است تا زماني ‌که انسان متحول نشود، مسائل ديگر برطرف نمي‌شود، در دکترين امام براي پيدايش انقلاب، مقابله مسلحانه نبود؛ ولي اگر بعد از انقلاب رجاله‌هايي بخواهند در مقابل آن بايستند مبارزه مسلحانه هم جايز است.

سعيدي متحول‌کردن انسان‌ها را از بزرگ‌ترين معجزات حضرت امام خميني(ره) ‌برشمرد و سومين تحول زيربنايي بزرگ را انقلاب اجتماعي عنوان کرد که طي آن حضرت امام(ره) هيئت حاکمه و طبقه حاکم را از بين برداشت.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران حرکت برخي به سمت اشرافي شدن را از تهديدات و خطرات نامرئي و تدريجي فراروي انقلاب اسلامي عنوان کرد و در ادامه به تحول اساسي ديگر از سوي حضرت امام خميني(ره) اشاره کرد که همان قرار گرفتن مديريت و قانون در چهارچوب جهان بيني توحيدي بود.

سعيدي با بيان اينکه حضرت امام خميني(ره) آمد و منشإ قانون و مديريت را از زيربنا عوض کرد، بيان کرد: با قاطعيت مي‌توان گفت قانون در جمهوري اسلامي ايران قانون خداست و مديريت در سلسله مراتب مديريت کل هستي قرار دارد.

وي دومين دستاورد اساسي انقلاب اسلامي را نقش مردم در شکل‌دهي حکومت دانست و گفت: مردم سالاري ديني يعني مردم در فعليت حاکميت نقش آفرين هستند؛ ولي دين مردم سالار يعني ديني که مردم آن را مي‌چرخانند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران نگاه قالبي به دمکراسي را صحيح دانست و تصريح کرد: نگاه محتوايي به دمکراسي همان حرف ژان ژاک روسو است و با اسلام نمي‌خواند، نقش مردم در جامعه توليد قدرت است، نه توليد ولايت.‍

سعيدي عقلانيت ديني در برابر عقلانيت سکولار و ابزاري و سودمحور و مقابله با تحجر و قشري‌گري را از ديگر تحولات اساسي دانست که حضرت امام خميني(ره) در جامعه ايجاد کرد.

وي به دستاوردهاي داخلي انقلاب اسلامي نيز اشاره کرد و گفت:‌ دستاورد داخلي فقط ساخت اتوبان، پل و جاده نيست؛ ولي متأسفانه بيش از 90 درصد خواسته هاي مردم در سفرهاي استاني مسئولان، همين چيزهاست.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ادامه داد: يکي از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي که امام راحل(ره) احياگر آن بود، استقلال و خودباوري بود، اينکه مقام معظم رهبري با قاطعيت روي اين مسئله ايستاده‌اند، براي حفظ ارزش‌هاست.

سعيدي به بحث تحريم دشمنان اشاره و بيان کرد: تحريم‌هاي کربلا وقتي برداشته شد که سرها بريده، خيمه ها سوخته و اهل بيت به اسارت رفته بود.

وي افزود: آنچه اقتدار مي آورد معنويت است و بعد موشک. سلمان فارسي هم که بيايد، بدون معنويت نمي تواند با موشک کاري کند؛ توازن قوا در لبنان و غزه را ببينيد که يک گروه کوچک پارتيزاني به گونه اي عمل کرده که در برابر ارتش چهارم دنيا ايستاده و به آنها مي گويند؛‌يک در برابر يک.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ادامه داد:‌ايمان، صبر و بصيرت مي تواند به همراه موشک و تجهيزات در دنيا تأثير گذار باشد.

سعيدي در تشريح دستاوردهاي منطقه‌اي انقلاب اسلامي که به يمن رهبري هاي حکيمانه امام خميني(ره)‌و ربع قرن رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي حاصل شده است، گفت: يک روزي مرزهاي ما حاجي عمران بود و امروز، سواحل مديترانه و باب المندب، مرز ماست.

وي ايجاد گروه تروريستي داعش را در راستاي اهداف کشورهاي مرتجع عرب منطقه دانست و گفت: داعش پرچمدار جبران تحقيرهاي جهان عرب بوده ولي اکنون اين بلا به جان خودشان افتاده است و ارتجاع عرب در کنترل اين گروه تروريستي فرومانده است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اينکه راه زيادي براي رسيدن به اهداف عاليه داريم و بايد گام‌هاي بلندتري را براي ادامه راه برداريم، افزود: امروز سپاه بيشتر از هر زمان ديگري بايد براي فداکاري و جان‌فشاني آماده باشد زيرا با نفاق پيچيده‌اي روبه‌رو هستيم و حق نداريم اشتباهات گذشته را تکرار کنيم.

سعيدي با اشاره به هجمه هاي خارجي و داخلي عليه سپاه، تصريح کرد: به‌عنوان نمايندگي ولي فقيه در سپاه اعلام مي‌دارم که سالم‌ترين و صحيح ترين مواضع را تاکنون سپاه داشته است.

وي تصريح کرد: هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به‌خاطر حرکت و پويايي اين نهاد است و بخش اعظمي از اين هجمه‌ها از روي ناآگاهي افراد است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اينکه قانون مي‌گويد سپاه معين اطلاعات، ارتش و نيروي انتظامي است و بايد به تجهيزات تخصصي در اين رابطه مجهز باشد، ادامه داد: سپاه مأموريت‌هايي10 برابر توان خود را به‌عهده دارد و فشار زيادي را تحمل مي‌کند.

سعيدي سپاه را نزديک‌ترين دوست به انقلاب و ياور رهبري دانست و گفت: متأسفانه از بني صدر و بازرگان گرفته تا ديگران همواره جسته و گريخته به سپاه حمله کرده‌اند، در صورتي که سپاه نزديک‌ترين دوست به انقلاب و ياور رهبري است.

وي نگاه به بيرون را نادرست خواند و ادامه داد: ‌نگاه به درون اين است که اگر امام توانست انقلاب را به اينجا برساند، با نگاه به درون بوده و استراتژي مد نظر مقام معظم رهبري نيز نگاه به درون است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران اقتصاد مقاومتي را استراتژي نظام عنوان کرد و گفت: نگاه تاکتيکي به بيرون نبايد جاي استراتژي‌ها را بگيرد.

سعيدي به لزوم اصلاح سبک زندگي اسلامي و ايراني اشاره کرد و وجود تشريفات غيرضروري و اسراف در برخي محافل و مجالس اعم از خصوصي و دولتي را مورد نکوهش قرار داد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان