arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

پردرآمدترين مشاغل دنيا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 1- رياست يک کمپاني يا سازمان
اين عنوان شغلي شامل مديرعاملي در کمپاني‌هاي مطرح با بيش از 500 پرسنل مي‌شود. ميانگين حقوق دريافتي در اين شغل تا پيش از کسر ماليات 107 هزار و 703 پوند است. دامنه پرداخت حقوقي در اين شغل از 25 هزارو 953 تا 136 هزار و 779 پوند متغير است؛ ضمن اينکه ميانگين حقوق پرداختي در اين شغل 75 هزار و 237 پوند است.

بهترين جنبه اين شغل اين است که به همه مي‌گوييد چه شغلي داريد و چه کاري انجام مي‌دهيد. اما از جنبه‌هاي منفي اين شغل مي‌توان به شرکت در جلسات مکرر اشاره کرد.
شرايط استخدام در اين شغل: براي احراز اين مسئوليت عمدتا نياز به مدرک مديريت ارشد کسب و کار (MBA) و دست‌کم 30 سال تجربه کاري يا روابط فاميلي مؤثر در اين زمينه است.

2- خلباني
اين حرفه شامل مهندسي پرواز و آموزش خلباني‌مي‌شود. ميانگين حقوق دريافتي در اين شغل بدون کسر ماليات 90 هزار و 146 پوند است. دامنه پرداخت حقوقي در اين شغل از 66 هزارو 178 تا 97 هزار و 598 پوند متغير است ضمن اينکه ميانگين حقوق پرداختي در اين شغل 90 هزار و 534 پوند است.
بهترين جنبه اين شغل اين است که شما براي رؤيا پردازي‌هايتان و لذتي که مي‌بريد پول دريافت مي‌کنيد. فرقي نمي‌کند که آب و هوا روي زمين چطور است، مهم اين است که در آسمان هميشه همه چيز فوق‌العاده است و تنها تعداد کمي در دنيا اين شانس را دارند تا اين حرفه را تجربه کنند. اما اين شغل جنبه‌هاي منفي هم دارد. مثلا کنترل امنيت پرواز تحت هر شرايط جوي کار دشواري است. چرخيدن دور هواپيما در هواي نامساعد درحالي که باران سيل‌آسا مي‌بارد و باد شديدي مي‌وزد کار چندان آساني نيست.
شرايط استخدام در اين شغل: يادگيري پرواز با هواپيماي مسافربري، داشتن گواهي عمومي آموزش ثانوي و تسلط کافي به زبان انگليسي از شرايط اصلي احراز اين شغل است. همچنين شرکت در دوره‌هاي آموزش خلباني بسيار هزينه بر است به‌طوري‌که هزينه شرکت دراين دوره‌ها ممکن است به 100 هزار پوند هم برسد.

3- مديريت بازاريابي
اين شغل شامل مديريت فروش نيز مي‌شود. ميانگين حقوق پرداختي در اين حرفه 82 هزار و 962 پوند است و دامنه حقوق پرداختي در آن از 16 هزار و 959 تا 103 هزار و 871 پوند منغير است و ميانگين حقوق دريافتي در اين حرفه 66 هزار و 452 دلار است.
جذاب‌ترين بخش اين شغل انجام دادن کارهاي جديد است.در اين شغل همه چيز از نوآوري، مشتري، ارتباطات و فروش، همه و همه باهم محقق مي‌شوند. اما برقراري تعادل ميان خواسته‌هاي همه در کمپاني يکي از مهمترين دشواري‌هاي اين حرفه است.

4- مديريت فن‌آوري و ارتباطات
اين شغل مديريت ارتباطات راه دور و مديريت ارشد فن‌آوري اطلاعات را نيز دربر مي‌گيرد. ميانگين حقوق دريافتي در اين حرفه 80 هزار و 215 پوند و دامنه حقوق دريافتي در اين حرفه از 24 هزار و 266 تا 83 هزار و 23 پوند متغير است.

5- مدير مالي مؤسسه
اين حرفه مديريت بانکي و کمپاني‌هاي ساخت و ساز را شامل مي‌شود. ميانگين حقوق دريافتي در اين حرفه بدون کسري ماليات 78 هزار و 782 پوند و دامنه پرداخت حقوق آن از 24 هزار و 255 تا 102 هزار و 749 پوند متغير است. از مزيت‌هاي مهم اين شغل مي‌توان به داشتن قدرت تغيير جهان و از نکات منفي آن نيز به کنار آمدن با هر شرايط دشواري اشاره کرد. شرايطي که در آن افراد از بانک براي منافع شخصي خود استفاده مي‌کنند و دست به اقداماتي نظير کلاهبرداري مي‌زنند.

6- مديريت روابط عمومي
مديريت روابط عمومي مشاغلي نظير مديريت تبليغات و مديريت خبرگزاري‌ را دربر مي‌گيرد. ميانگين حقوق دريافتي در اين شغل 77 هزار و 619 پوند و دامنه پرداخت حقوق آن نامشخص است. جذاب‌ترين بخش اين شغل داشتن نبض اتفاقات در دست، بعهده گرفتن برخي نقش‌ها و همينطور سفر است. از سختي‌هاي اين شغل مي‌توان به اين نکته اشاره کرد که مدير روابط عمومي غالبا آخرين نفري است که به او مسائل گفته مي‌شود و به‌عنوان فردي که حافظ اعتبار يک سازمان است به او توصيه مي‌شود تا در مواقع بحراني در آخرين لحظات به ياري مؤسسه بيايد.
نظرات بینندگان