arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

شاه اردن وعده «نبرد سرسختانه» با داعش داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به دنبال سوزانده شدن خلبان اردنی توسط داعش وعده داد که «نبرد سرسختانه» ای را در برابر این گروه تروریستی در پیش گیرد.

به گزارش خبرگزاری اردن، ملک عبدالله دوم روز چهارشنبه بیانیه دفتر پادشاهی این کشور تصریح کرده است: خون شهید قهرمان خلبان معاذ الکساسبه - خدا او را رحمت کند- هدر نخواهد رفت. اردن و ارتش عربی آن واکنش سختی را در قبال آنچه بر سر این فرزند گرانقدرش با این عمل جنایتکارانه آمده، خواهد داشت زیرا این سازمان تروریستی فقط با ما نمی جنگد بلکه با اسلام توحیدی و ارزش های والای آن در ستیز است.

پادشاه اردن همچنین در دیدار با فرماندهان امنیتی و نظامی کشورش وعده «واکنشی سرسختانه» را در مبارزه با گروه تروریستی داعش داده است.

پادشاه اردن در پیام خود گفت: «برادران و خواهران من شهروندان اردنی، فرزندان عزیز کشور، در کمال ناراحتی و خشم خبر شهادت «شهید قهرمان» خلبان معاذ الکساسبه به دست گروه «تروریستی و ترسو» داعش را شنیدیم. این اقدام توسط گروه جنایتکار و گمراهی انجام شد که هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد».

در همین حال صافی کساسبه پدر خلبان اردنی پس از شنیدن خبر قتل فاجعه بار فرزندش به دست گروه داعش، در مصاحبه با تلویزیون العربیه از مردم اردن خواست در برابر فاجعه سوزاندن فرزندش به دست این گروه «تروریستی» صبور باشند.

وی افزود: «شکیبایی و صبر از ویژگی های مردم اردن در برخورد با مصیبت ها و مشکلات است».

وی اظهار داشت: «فقدان فرزندم برایم بسیار دردناک است، از خدای بزرگ می خواهم معاذ را با «شهداء» قرار دهد».

پدر خلبان اردنی همچنین از دولت اردن خواست تا انتقام خون فرزندش را از این گروه گمراه و «تروریستی» که هیچگونه ارتباطی با اسلام ندارد بگیرد.

گروه تروریستی داعش روز سه شنبه فیلم سوزانده شدن زنده الکساسبه را که پس از سقوط هواپیمایش در رقه در شمال سوریه، اسیر شده بود، منتشر کردند.

دولت های اردن و عربستان از تروریست هایی که از چهار سال پیش در سوریه علیه دولت این کشور می جنگند، حمایت می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان