arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

سه هفته سرنوشت‌ساز کي‌روش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همان طور که پيش‌بيني مي‌شد کي‌روش شنبه‌شب تهران را ترک کرد و به يک مرخصي سه هفته‌اي رفت تا در بازگشت بنشيند و درباره تيم‌ملي و برنامه‌هايش حرف بزند.

همان طور که پيش‌بيني مي‌شد کي‌روش شنبه‌شب تهران را ترک کرد و به يک مرخصي سه هفته‌اي رفت تا در بازگشت بنشيند و درباره تيم‌ملي و برنامه‌هايش حرف بزند. کي‌روش و کفاشيان طي چند روز اخير جلسه رسمي نداشته‌اند اما عمده خواسته سرمربي تيم‌ملي از فدراسيون فوتبال حل مسايل مالي است مسايلي که سبب شده تدارکات تيم‌ملي لنگ بزند، دستمزدها عقب بيفتد و خلاصه همه امور به مشکل بخورد. مرد پرتغالي در مصاحبه‌هايش از اختلافات پشت پرده سخن مي‌گويد. انگار او مي‌داند وقتي فيفا به خاطر تحريم‌ها نمي‌تواند به ايران پول برساند، اين دولت است که بايد پا پيش بگذارد و به فوتبال کمک مالي کند،‌اتفاقي که نمي‌افتد و به خاطر بي‌پولي يا هر مسئله ديگري، وزارت فعلا براي فدراسيون رقمي کنار نگذاشته است.

کفاشيان چندين بار در مصاحبه‌هايش گفته وقتي دولت کمکي نکند نمي‌توان برنامه‌هاي تيم‌ملي را پيش برد و عملا به ضعف فدراسيون در درآمدزايي که بخشي از آن به تحريم‌‌هاي بين‌المللي برمي‌گردد، اذعان داشته است. جالب اينکه مسئولان وزارت ورزش هم در اين يک سال و اندي اخير حسابي خبره شده‌اند و نظري درباره کي‌روش نمي‌دهند. وزير و معاونش تا حرف کي‌روش و بحث تمديد قراردادش پيش کشيده مي‌شود توپ را به زمين فدراسيون پاس مي‌دهند و مي‌گويند که آنها بايد تصميم بگيرند که کي‌روش بماند يا برود.

سرمربي تيم‌ملي اما تمام اين مشکلات را حس کرده و حرف از جدايي توافقي مي‌زند. اينکه پولي بگيرد و از تيم جدا شود اما عده‌اي معتقدند که مربي پرتغالي سياستمدارانه اين حرف‌ها را مي‌زند تا وزارت ورزش را تحت فشار قرار داده و وزير را براي کمک کردن به فدراسيون تحريک کند.

کي‌روش شنبه‌شب رفت و حتما سه هفته ديگر بازمي‌گردد و در اين ميان کفاشيان نيز درصدد اجراي خواسته‌هاي وزارت ورزش در فدراسيون فوتبال است و ديروز هم نبي را برداشت و اسدي، از افراد نزديک به وزارتخانه را جايگزين وي در پست دبيرکلي کرد. آيا وزارت ورزش در فاز بعدي خواسته‌ها به طور محرمانه از فدراسيون مي‌خواهد که کي‌روش را عزل کند؟ آيا هجمه‌اي که اخيرا از سوي برخي مسئولان ذي‌نفوذ عليه اين مربي به‌وجود آمده به آنجا منتهي خواهد شد که فدراسيون قيد اين مربي را که نزد مردم محبوب است، بزند؟
در اين سه هفته که کي‌روش نيست اتفاق‌هاي مهمي رخ خواهد داد...
 
منبع: نود
نظرات بینندگان