arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

وزیر نیرو: درآمد صادرات نفت یک پنجم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نسیم نوشت:حمید چیت‌چیان با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: میزان صادرات نفتی ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمن از 2.5 میلیون بشکه در روز به یک میلیون بشکه رسیده است و قیمت نفت هم با توطئه دشمنان از میزان بالای 100 دلار به 40 دلار کاهش پیدا کرده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: درآمد صادرات نفتی ما در حال حاضر به کمتر از یک‌پنجم کاهش یافته است و این مسائل نشان می‌دهد که اقتصاد ما در شرایط سخت و ویژه‌ای قرار گرفته اما ما از مکتب امام راحل ایستادگی را آموختیم و اطمینان داریم که می‌توانیم با همدلی حرکت پرشتاب خود را ادامه دهیم و بر مشکلات غلیه کنیم.

چیت‌چیان اظهار داشت: همانطور که در جلسه اخیر شورای عالی صادرات گزارش شد، در 10 ماهه نخست امسال میزان صادرات غیرنفتی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته و این رقم به 46 میلیارد دلار رسیده است.

وی بیان کرد: این امر نشان‌دهنده پتانسیل‌ها،‌ ظرفیت‌های فوق‌العاده اقتصادی در کشور ماست و ما با نیروی انسانی خلاق و نوآوری‌های علمی می‌توانیم در آینده شاهد جهش‌های بزرگ باشیم و یک به یک مشکلات بین‌المللی را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو گفت: ایران امروز در سطح جهان به عنوان یک منبع مهم ایفای نقش می‌کند و دستاوردهای بسیاری کسب کرده تا جایی که به عنوان مثال صنعتگران ما در حوزه آب و برق در بیش از 40 کشور جهان پروژه‌های بزرگی را در دست اجرا دارند و بسیاری از تجهیزات صنعتی از کشور ما به سایر نقاط دنیا صادر می‌شود.

چیت‌چیان با اشاره به شرایط بحرانی آب در سال‌های اخیر تصریح کرد: در چند ماه گذشته میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل 24 درصد کاهش داشته و تنها راه برون‌رفت از این مشکل این است که راندمان و بازدهی استفاده از آب در مصارف خانگی، شرب، صنعتی و دیگر موارد بالا برود؛ همان راهی که سایر کشورهای دنیا نیز در پیش گرفتند.
نظرات بینندگان