arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

چرا این فیلم را در آخرین سانس پخش کردند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهیه‌کننده فیلم «یحیی سکوت نکرد»، نمایش این فیلم را در سانس آخر نشان از خوب بودن فیلم دانست و گفت: قانون جشنواره این بوده که معمولا فیلم‌های خوب را در آخرین سانس بگذارند.

تینا پاکروان 16 بهمن ماه در آخرین نشست پنجمین روز جشنواره‌ی فیلم فجر همچنین درباره مشکلاتی که در راه ساخت فیلم‌های اول وجود دارد، اظهار کرد: به دلیل کمبود مالی معمولا مرحله پیش تولید برای فیلم‌های اول کوتاه است. سه هفته زمان صرف پیش تولید کردیم و کار سه روز بعد از دریافت پروانه ساخت کلید خورد، خوشبختانه بخش خصوصی حمایت کرد تا این فیلم ساخته شود.

کاوه ابراهیم‌پور کارگردان این فیلم هم با اشاره به سوابق کاری‌اش گفت: سینما خوانده‌ام و تا به حال نیز تعداد زیادی تیزر و فیلم کوتاه ساخته‌ام. برای این فیلم به محل بچگی خود رفتم و بسیاری از اتفاقاتی که مشاهده کردید برای من هم افتاده بود.

وی درباره انتخاب بازیگر خردسال فیلم نیز اظهار کرد: از "ماهان" پیش از این برای تبلیغ تلویزیونی استفاده کرده بودم، او از بین دویست بچه انتخاب شد و معتقدم انتخاب درستی داشته‌ام.

این کارگردان درباره حضور فیلمش در بخش هنر و تجربه گفت: زیاد هم از این موضوع ناراحت نیستم البته فکر می‌کردم فیلم باید در بخش فیلم های اول حضور داشته باشد اما در مجموع مهم آن است که فیلم دیده شود.

ابراهیم پور موضوع اصلی فیلمش را گذر یک بچه از کودکی به دنیای بزرگسالی عنوان کرد و ادامه داد: یحیی را مثل جنینی می‌بینیم که سعی می‌کند با دنیای بیرون ارتباط برقرار کند و با شکستن سکوتش به بلوغ می‌رسد.

فاطمه معتمدآریا بازیگر، طلا معتضدی فیلمنامه نویس، ژینوس پدرام تدوینگر، حسین جلیلی فیلمبردار، علی عابدینی طراح صحنه و ماهان نصیری بازیگر خردسال از دیگر حاضران در این نشست بودند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان