arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

دستگیری 85 پناهجوی خارجی در ترکیه

گارد ساحلی ترکیه دو شهروند این کشور را نیز در ارتباط با کمک به فرار پناهجویان خارجی دستگیر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گارد ساحلی ترکیه 85 پناهجوی خارجی را که قصد داشتند به طور قاچاق از طریق دریای اژه به یونان متواری شوند، از مرگ حتمی در این دریا نجات و سپس آن ها را برای اخراج از این کشور دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، پناهجویانی که در حال غرق شدن در این دریا نجات یافته اند از اتباع ، افغانستان، مالی، کنگو، سوریه، میانمار بودند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از فرماندهی گارد ساحلی ترکیه در ازمیر گزارش داده است که پناهجویان با استفاده از دو قایق پلاستیکی قصد فرار به یونان را داشتند که به علت طوفانی بودن دریا قایق هایشان واژگون شد و با کمک گارد ساحلی از مرگ حتمی نجات یافتند.

گارد ساحلی ترکیه دو شهروند این کشور را نیز در ارتباط با کمک به فرار پناهجویان خارجی دستگیر کرده است.

گارد ساحلی ترکیه اوایل هفته جاری نیز یک گروه 30 نفره از پناهجویان خارجی را که قصد داشتند به طور قاچاق از طریق بندر بودروم ترکیه در دریای اژه به یونان متواری شوند، دستگیر کرد.

به گفته مقامات امنیتی بندر بودروم این اقدام در شرایط طوفانی دریا به مفهوم خودکشی است.

سواحل ترکیه به ویژه در غرب دریای اژه همواره شاهد چنین اقداماتی از سوی پناهجویان است که متاسفانه با پرداخت دار و ندار خود به دام قاچاقچیان افتاده و اگر توسط گارد ساحلی دستگیر نشوند، اکثر آنها با فاجعه غرق شدن در دریا روبه رو می شوند.

اتحادیه اروپا که مبارزه گسترده ای را برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا آغاز کرده، اخیرا و بعد از مذاکرات طولانی با ترکیه، آنکارا را به انعقاد قرارداد بازپس گیری مهاجران غیرقانونی که با استفاده از خاک این کشور به کشورهای اروپایی متواری می شوند، متقاعد کرده است.

با امضای این موافقتنامه ترکیه متعهد شده است که این پناهجویان را تحویل گرفته و به کشوری که از طریق آن وارد ترکیه شده اند، بازگرداند.

اتحادیه اروپا در مقابل ضمن کمک به ترکیه در این فرایند، با بررسی عملکرد این کشور در مبارزه با قاچاق انسان به اروپا طی سه سال گذشته، به طور مرحله ای مقررات روادید ورود برای اتباع این کشور به کشورهای عضو اتحادیه را لغو خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان