arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

قلعه‌نویی: از باخت برابر عراق حماسه ساختند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی استقلال با انتقاد از برخی حامیان کروش گفت، آنها شکست برابر عراق را مثل پیروزی شش بر دو برابر کره جنوبی بزرگ کرده‌اند.

امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا نظرش راجع به کارلوس کروش عوض شده و این که گفته بهتر است از کروش حمایت شود، بیان کرد: «صحبت من این است که هر کس سرمربی تیم ملی می‌شود باید از او حمایت کنیم اما در قبال این حمایت باید یک نگاه عادلانه هم وجود داشته باشد. خیلی از برنامه‌هایی که برای کروش ساخته و پخش شد، "شو" بود. یک عده تبدیل به گروه شدند و با برنامه‌شان شوهایی را پخش می‌کنند. آنها باخت به عراق را به حماسه ملی تبدیل کردند. به تمام مقدسات عالم قسم می خورم که کارهای آنها برنامه‌ریزی شده است.»

او افزود: «آنها برنامه‌ریزی می‌کنند که اگر فلان اتفاق افتاد چه کار کنیم و یا اگر اتفاق دیگری رخ دهد چه برنامه ای داشته باشیم. پرهزینه ترین تیم ملی فوتبال تاریخ ایران برابر ضعیف‌ترین عراق تاریخ باخت. اگر کروش مربی بزرگی است چرا این نظرسنجی‌ها را انجام می دهید و یا به فلان بازیکن می گویند مصاحبه کن و بگو کروش بماند. من از کفاشیان می‌خواهم هزینه‌های تیم ملی را اعلام کند.»

سرمربی استقلال در ادامه اظهاراتش به انتقاد از فریدون معینی، عضو کمیته‌ فنی فدراسیون فوتبال ایران پرداخت و اضافه کرد: «متاسفانه آقای فریدون معینی چیزهایی می‌گوید که به همه توهین می‌کند. او گفته فقط در تیم کروش ما شاهد جوانگرایی در تیم ملی بوده ایم. واقعا در زمان مایلی کهن، دایی، قطبی و خود من این اتفاق نیفتاده است؟ مگر آدم می‌تواند به وطنش توجه نکند؟ علی دایی 70 دقیقه با طحال پاره برای تیم ملی بازی می‌کرد. برخی از اینها به شعور مردم توهین می‌کنند. اگر کروش را دوست دارید ایراد ندارد. اصلا از او حمایت هم کنید اما پا روی عدالت نگذارید. آقای معینی! چگونه تیم ملی "ب" من را ندیدید؟ بروید و ببینید در تیم من دایی یا مایلی کهن یک مورد بی انضباطی وجود داشته است که این صحبت‌ها را مطرح کرده‌اید؟»

قلعه‌نویی ادامه داد: «همین غلامحسین پیروانی در یکی از برنامه‌ها 90 درصد در نظرسنجی رای آورد. الان او کجاست؟ به رفتار بعضی‌ها باید خندید. آنها به عواطف ایرانی توهین می‌کنند. برخی از آقایان پولشان دیر شده بود و رفتند ارز فروختند. این در حالی است تیم من بدون قرارداد راهی مالزی شد. انصافا چه کسی عرق ملی دارد؟ ما با کمترین هزینه کار کردیم و تعجب می‌کنم که چرا نبی و ترابیان حقایق را به مردم نمی‌گویند. من از این که زحمات قدیمی‌ها را زیر پا می گذارند ناراحتم. من رابطه خوبی با مایلی کهن ندارم اما می گویم که او کار کرده است. متاسفانه عده‌ای باخت برابر عراق را مثل پیروزی شش گله ما برابر کره بزرگ کردند. پورحیدری حرف خوبی می‌زند و می‌گوید اینها به دنبال برگرداندن حق کاپیتولاسیون برای خارجی‌ها هستند.»

قلعه‌نویی در ادامه اظهاراتش و در پاسخ به سوالی درباره جاسم کرار عنوان کرد: «کرار بازیکن خوبی است اما باید روی رفتارش تجدیدنظر کند. او در بازی با تراکتورسازی هم اخراج و تیم دچار مشکل شد. من به خاطر رفتار او از فغانی عذرخواهی می‌کنم اما فکر می‌کنم که او می‌توانست درباره کرار مدیریت کند. روز گذشته هم در این باره این بازیکن در کمیته‌ انضباطی تصمیم گیری شده است.»

سرمربی استقلال در پایان درباره بازی امروز (یکشنبه) تیمش برابر پیکان گفت: «هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و مصاف سختی در بالای جدول شکل گرفته است. خو‌شبختا‌نه جو خوبی در تیم حاکم است و امیدواریم امروز هم موفق باشیم.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان