arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

بارش‌ها در پایتخت تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در پایتخت تا روز چهارشنبه خبر داد و گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بر مقدار بارش‌ها در تهران افزوده می‌شود و برای ارتفاعات تهران بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 
امین‌حسین نقشینه با اشاره به آخرین وضعیت جوی مناطق مختلف کشور گفت: امروز در برخی مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از شرق، دامنه‌های البرز و به تدریج شمال شرق کشور بارندگی خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: این بارش‌ها گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است و در مناطق سردسیر نیز بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی مناطق شرقی کشور گفت: فردا در شمال شرق و شرق کشور نیز این سامانه فعال است ضمن اینکه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند. گسترش بارش‌ها سه‌شنبه دامنه جنوبی البرز و سواحل خزر را فرا می‌گیرد و روز چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمال و شمال شرق تداوم خواهد داشت.
 
نقشینه افزود: فردا دمای هوا در سواحل دریای خزر افزایش پیدا می‌کند، در برخی مناطق سواحل غربی خزر از جمله استان اردبیل و گیلان وزش باد جنوبی نسبتا شدید می‌شود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، جنوبی این سامانه فعال خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این استان‌ها استان‌های بوشهر و جنوب فارس نیز وزش باد شدید خواهند داشت که د ر برخی از این نقاط وزش باد موجب گرد و خاک می‌شود.
 
نقشینه خاطر نشان کرد: در 3 روز آینده وزش باد شدید خلیج فارس را مواج و طوفانی می‌کند، شدت بارش‌های امروز در شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و شمال بوشهر است و دوشنبه شدت بارش‌ها در شمال خوزستان و لرستان خواهد بود. روز سه‌شنبه نیز شدت بارش‌ها علاوه بر شمال خوزستان و لرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش‌بینی می‌شود.
 
وی در خصوص تغییرات جوی استان تهران نیز گفت: برای تهران انتظار داریم امروز بعد از ظهر افزایش ابر و بارندگی پراکنده آغاز شود که در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.
 
وی افزود: تهران تا 4 روز آینده بارش خواهد داشت و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بر مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود و برای ارتفاعات تهران در این روزها بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بیشینه دمای هوای تهران امروز 15 درجه بالای صفر و صبح فردا کمینه دمای هوای تهران 8 درجه بالای صفر خواهد شد.
نظرات بینندگان