arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

ایران در زمره ۶ کشور موشکی جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برادر شهید حسن تهرانی مقدم گفت: برادرم در ابداعات خود علاوه بر استعانت از خداوند متعال به ظرفیت های داخلی متکی بود و توانمندی های داخلی را در جهت اعتلا و اقتدار نظام کافی می دانست.

محمد تهرانی مقدم، بعداظهر یکشنبه در همایش پرواز تا بی نهایت که به مناسبت روز ملی فناوری فضایی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد بیان کرد:برادرم بیش از ۵۰  اختراع ثبت نشده داشت اما از این که آنها را به نام خودش ثبت کند امتناع می ورزید و این به دلیل خلوص نیت شهید برای خدمت به کشور بود.

وی افزود: شهید تهرانی مقدم منتظر نتیجه مذاکرات نمی شد و با اتکاء به جوانان و ظرفیت های داخلی کشور را به جایگاه ۶ کشور برتر موشکی دنیا رساند.

وی با بیان خاطراتی از برادر شهید خود اظهار داشت: در سفری که شهید حسن تهرانی مقدم زمانی که کمتر از ۳۰ سال داشت به همراه گروهی برای تهیه موشک به روسیه رفته بود، ژنرال روسی  شرایط سختی را برای فروش موشک به ایران ارائه می دهد و اینطور استدلال می کند که چون ایران به این امکانات نیاز دارد باید به شرایط تحمیلی روسیه تن دهد.

وی افزود: شهید تهرانی مقدم با اعتراض به رفتار ژنرال روسی، اعلام می کند که همانطور که در مقابل غرب ایستادیم در مقابل شرق هم مقاومت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه شهید حسن تهرانی مقدم به توانایی ساخت موشک ایران اذعان می کند و پیش بینی می کند تا چند سال دیگر کشورهای خارجی در صف خرید موشک از ایران خواهند بود.

مدیر موسسه شهدای غدیر گفت: پس از ساخت نخستین ماهواره به همت دانشمندان ایران با توجه به این که کشور ما موشک ماهواره بر نداشت به سراغ روسیه رفتیم که روسیه با کارشکنی بسیار و تحت فشار امریکا حاضر نشد ماهواره ایرانی را به فضا پرتاب کند و شهید تهرانی مقدم شروع به طراحی موشک کرد و با تلاش زیاد موتور آن را تولید کرد.

وی ادامه داد: در اولین آزمایش موشک موتور آن منفجر شد و زحمات مهندسان بی نتیجه ماند که شهید تهرانی مقدم برای ما تعریف کرد طی خوابی شخصی عیب موتور موشک را برای ایشان شرح داد و با اصلاح همان مورد موفق به پرتاب اولین موشک ایرانی حامل ماهواره امید شد.

تهرانی مقدم گفت: برادرم در ابداعات خود علاوه بر استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار به ظرفیت های داخلی متکی بود و توانمندی های داخلی را برای اقدامات بزرگ در جهت اعتلای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران کافی می دانست.

وی ادامه داد: اکنون با وجود موفقیت های حاج حسن، بسیاری از کشورهای اقمار شوروی در صف خرید موشک های ایرانی هستند و بسیاری از محصولات ایران در این کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و این همان حرفی بود که شهید در سال های جوانی به روس ها گفته بود.

مدیرموسسه شهدای غدیر با بیان این که علم فقط به خواندن و نوشتن نیست گفت: شهید در کارهای خود به کمک خداوند و اهل بیت متکی بود و شما هم اگر می خواهید اقدامات مفیدی برای کشور انجام دهید و برجسته شوید باید ارتباط خود را با این بزرگان حفظ کنید.

وی گفت: در زمان جنگ که در نیروی موشکی مشکلات فراوانی داشتیم گروهی از کاشناسان لیبیایی به آموزش نیروهای ایرانی در ایران مشغول بودند که با کارشکنی قذافی کار خود را نیمه رها کردند اما حاج حسن در همین زمان سختی با توسل بر امام رضا(ع) توانست نیاز موشکی کشور را برطرف کند و با پرتاب موشک به قلب بغداد و انهدام بانک معروف عراق توانمندی موشکی ایران را به رخ جهانیان بکشد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان