arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

مسدود کردن 20 سایت اینترنتی طرفدار داعش در ایتالیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس ایتالیا در بیانیه ای از مسدود کردن 20 سایت اینترنتی افراط گرایان طرفدار داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کرونوس، پلیس با کنترل روزانه 400 سایت اینترنتی موفق شد تا در هفته های اخیر 20 پایگاه اینترنتی حامی افراط گرایان داعش را شناسایی و مسدود کند.

پلیس ایتالیا همچنین اعلام کرد که در پی حملات تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو در پاریس، پلیس نسبت به شناسایی ارتباطات پیرامون مسائل مربوط به سایت های اینترنتی، وبلاگ ها، فروم ها و شبکه های اجتماعی که شهروندان را به افراط گرایی و حتی عملیات های تروریستی تشویق می کنند فعالیت خود را افزایش داده است.

پلیس همچنین در تازه ترین شماره نشریه خود از تلاش شبانه روزی برای کشف و شناسایی افراط گرایانی که آماده ضربه زدن بنام جنگ مقدس داعش در این کشور هستند خبر داد.

'جوزپه اسپوزیتو' نایب رییس کمیته پارلمانی امنیت کشور (ایتالیا) در این باره گفت : داعش برای تبلیغات ایدئولوژی خود از ابزارهای مختلف مانند تصاویر ویدیویی و تولیدات زیاد سینمایی و سایت های مختلف اینترنتی که یکی از آنها حتی در ایتالیا ثبت شده بود استفاده می کند تا از این طریق بتواند علاوه بر تبلیغات به شناسایی و جذب نیرو بپرزدارد.

تروریست های داعش از هر ابزاری برای جنبش خود که هیچ ربطی به دین ندارد بلکه صرفا اقتصادی و برای کسب قدرت است، استفاده کرده و به جذب نیرو می پردازند.

وی تصریح کرد: البته بستن سایت های اینترنتی پیچیده است چرا که ثبت سایت های اینترنتی به حدی سریع است که در لحظه ای که مورد شناسایی قرار می گیرند می توانند به سرعت آدرس سایت را تغییر دهند.

روزنامه 'هافینگتون پست' نیز اخیرا اعلام کرد که داعش از طریق شبکه اینترنت طی انتشار سندی با عنوان 'دولت های اسلامی 2015'، اروپا و ایتالیا را تهدید به حملات موشکی از سواحل آفریقا کرده است. در این سند تصاویری از اروپا و ایتالیا به چشم می خورد که در آن رم با دایره قرمز مشخص شده است.

به عقیده کارشناسان این سند که ظاهرا جنبه تبلیغاتی دارد، بیشتر برای جذب نیرو برای دولت خودخوانده اسلامی و شامل دستور العمل برای چگونگی رسیدن به اردوگاه های جنگی سوریه و عراق است.

روزنامه 'ایل تمپو' نیز اخیرا به نقل از منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نوشت: صدها نفوذی داعش در اروپا آماده حملات همزمان در حداقل 10 کشور از جمله ایتالیا هستند. در ایتالیا 162 نفر وابسته به داعش حضور دارند. استراتژی جدید داعش، پس از اینکه صدها تروریست را از طریق دریا و درکنار پناهجویان وارد سواحل اروپا کرده است، هم اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان