arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

راز به آتش کشیدن دو خواهر سر به مهر ماند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه، پرونده قتل دو خواهر را که ١١سال قبل در خانه‌شان کشته و اجسادشان به آتش کشیده‌ شده ‌بود، مورد رسیدگی قرار داد.

این دو خواهر که مبتلا به عقب‌ماندگی ذهنی نیز بودند، دی سال٨٢ در خانه‌شان در تهران به قتل رسیدند. بعدازظهر سوم دی سال٨٢ همسایه‌های خانواده‌ای در غرب تهران به ماموران آتش‌نشانی خبر دادند دود غلیظی از خانه یکی از همسایه‌ها بیرون می‌آید.

بلافاصله ماموران به محل رفتند و آتش‌سوزی را مهار کردند. پلیس نیز در محل حاضر شد و جسد دو دختر جوان که در اتاق رها شده‌ بودند را کشف کرد. مقدار زیادی لباس و رختخواب نیز در اتاقی که آتش‌سوزی شده‌ بود پیدا شد. اجساد به پزشکی‌قانونی انتقال یافتند و تحقیقات ماموران پلیس آغاز شد. وقتی خانواده دو دختر که لیلا و لیدا نام ‌داشتند مورد بازجویی قرار گرفتند، پلیس متوجه شد زمان حادثه کسی در خانه نبوده. مادر این دو خواهر به پلیس گفت: «روز حادثه به کرج رفته بودیم تا دختری را برای پسرم خواستگاری کنیم اما دخترها و برادرانشان در خانه ‌بودند. چندساعت بعد خواهرم با من تماس گرفت و گفت خانه‌ات آتش گرفته ‌است. من هم بلافاصله برگشتم. به‌جز دو دخترم و برادرشان کس دیگری در خانه نبود.»

خاله این دو دختر نیز به ماموران گفت: «خواهرم به مراسم خواستگاری رفته‌ بود و می‌دانستم دخترهایش در خانه تنها هستند، وقتی زنگ زدم حال آنها را بپرسم، مردی غریبه گوشی را برداشت و گفت در این خانه آتش‌سوزی شده‌ است، من هم بلافاصله به خواهرم خبر دادم و خودم هم راه افتادم.»

تا زمانی که پزشکی‌قانونی نظریه خود را اعلام نکرده‌ بود، فرضیه اصلی این بود که دو دختر عقب‌‌مانده ذهنی بر اثر آتش‌سوزی جان باخته‌اند اما پزشکی‌قانونی اعلام کرد دو خواهر به‌دلیل فشار بر عناصر حیاتی گردن جان باخته‌اند و آتش‌سوزی بعد از مرگ این دو اتفاق افتاده ‌است.

کارشناسان آتش‌نشانی هم تایید کردند آتش‌سوزی عمدی بوده ‌است. در این نظریه آمده ‌بود مقدار زیادی مواد قابل‌احتراق از جمله پشم و پارچه در اتاق جمع‌آوری و روی آنها بنزین ریخته شده و سپس اتاق با چند کبریت که سوخته‌ آنها کنار اجساد پیدا شده، به آتش کشیده ‌شده ‌است. آتش‌نشانی تاکید کرد زمانی که امدادگران برای مهار آتش به محل رفتند، کسی در خانه نبوده و در اتاقی که آتش از آنجا شروع شده، قفل ‌بوده.

از آنجایی که شیوه قتل دو خواهر یکسان بود و هیچ‌ آسیبی به در یا پنجره خانه وارد نشده و وسیله‌ای نیز به سرقت نرفته ‌بود، بنابراین فرضیه قتل توسط یک آشنا توسط ماموران مورد بررسی قرار گرفت. آنها ابتدا برادر مقتول را مورد بازجویی قرار دادند. این جوان مدعی‌ شد زمان قتل خانه نبوده و برای انجام کاری بیرون رفته‌ بوده. این جوان مدعی‌ شد لیدا، خواهر بزرگش با مردی رابطه داشته و ممکن است قتل کار او باشد. مظنونان زیادی در این پرونده بازداشت شدند اما مشارکت هیچ‌یک از آنها در قتل ثابت نشد تا اینکه اولیای‌دم درخواست کردند با گذشت ١١سال از این پرونده، دیه دو خواهر را دریافت کنند.

روز گذشته پدر و مادر مقتول درخواست خود را مطرح کردند و قضات شعبه٧٤ بعد از بررسی پرونده پرداخت دیه کامل یک زن برای هر دو خواهر از بیت‌المال را مورد تایید قرار دادند.

منبع : شرق
نظرات بینندگان