arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

سخنرانی روحانی در راهپیمایی 22 بهمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جزئیات ویژه برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را تشریح کرد.

اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست خاطرنشان کرد: امسال در شرایطی بیست و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که جهان شاهد تحولات شگرفی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: اگر در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی فقط اندیشمندان بزرگ و سیاستمداران برجسته آینده را متاثر از انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل پیش‌بینی می‌کردند، امروز دیگر همه جهانیان پذیرفته‌اند که در پرتو انقلاب اسلامی نقشه سیاسی جهان عوض شده است.

وی با بیان این‌که از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی الهام‌بخشی، الگوسازی، ضعیف شدن دشمنان در صحنه‌های بین‌المللی و ناامیدی دشمن از منفعل کردن انقلاب است، خاطرنشان کرد: حاکمان مستکبر آمریکایی و اروپا از آغاز شکل‌گیری انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس هشدار چهره‌های نخبه سیاسی خود که پیش بینی کرده بودند، انقلابی که در ایران اتفاق افتاده به معنای حضور قدرتی جدید در منطقه است که از لحاظ نفوذ سیاسی و قدرت تصرف در فضای پیرامونی خود از قدرت‌های غربی بالاتر یا هم‌وزن آنهاست تلاش‌های گسترده و ناجوانمردانه‌ای را علیه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران طراحی و به اجرا در آوردند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون حاکمان مستکبر آمریکا و اروپا در حالیکه از شکست جمهوری اسلامی ناامید شده‌اند و حتی از این‌که ایران اسلامی را منزوی کنند یا جلوی تاثیرات انقلاب اسلامی در جهان را بگیرند مایوس گشته‌اند، بزرگ‌ترین و فوری‌ترین چالش خود را جلوگیری از سرعت پیشرفت کشور و ملت ایران و کنترل نفوذ و تاثیرات انقلاب اسلامی می‌دانند.

آب‌خضر گفت: آنان دریافته‌اند که عظمت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست‌ناپذیری ملت ایران به واسطه مکتب رهایی‌بخش اسلام و آموزه‌های بلند قرآن و پیامبر اعظم (ص) و خاندان رسالت است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به گرایش مردم جهان به ویژه اروپاییان به اسلام و هراس حاکمان آمریکا و اروپا از این موضوع، تصریح کرد: به دلیل گرایش مردمان جهان به ویژه اروپاییان به اسلام، حاکمان آنها سال‌هاست که برخلاف همه قواعد انسانی و بین‌المللی با تلاش‌های گسترده و متنوع درصدد تصویرسازی غلط و وارونه از اسلام و پیامبر اسلام بوده و با معرفی مزدوران و گروه‌های تروریستی دست‌ ساخته خود همچون القاعده و داعش که در قساوت و بی‌رحمی مانند صهیونیست‌ها و جنایتکاران مستکبر می‌باشند، به عنوان نمایندگان اسلام، جامعه جهانی به ویژه جوانان را به اسلام بدبین کرده و سد عاطفی و احساسی میان حقیقت‌جویان عالم و اسلام در دنیای امروز ایجاد کنند.

وی با تاکید بر این‌که راهپیمایی 22 بهمن از مهم‌ترین مناسک انقلابی ملت ایران است، تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن به عنوان عاملی قدرتمند در افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و همچنین کارآمدترین شیوه برای الهام‌بخشی انقلاب اسلامی و همایش پیوستگی ملت ایران با انقلاب و آرمان‌های بلند آن است که طی سالیان گذشته همواره نقش بی‌بدیلی را در عرصه‌های افتخار و اقتدار ملت ایران ایفا کرده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه اظهار کرد: مردم بزرگ ایران در 22 بهمن ماه با حضور پرشور و نشاط و وحدت‌آمیز خود برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزوده و گام‌های بلندی در مسیر اقتدار کشور بر می‌دارند تا بدخواهان ملت بیش از پیش مایوس شوند.

آب‌خضر با اشاره به ویژگی‌های مراسم 22 بهمن امسال، گفت: 22 بهمن امسال ویژگی خاصی دارد و آن نیز پاسخ صریح ملت ایران به یاوه‌گویی‌ها و اهانت هتاکانه نشریه فرانسوی به پیامبر عظیم‌الشان اسلام است. ملت ایران در شعار و عمل خود نشان می‌دهند که ما عاشق رسول الله هستیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: 22 بهمن امسال بار دیگر ملت بزرگ ایران از بیداری اسلامی در کشورهای همسایه و مقابله با تحرکات تروریستی تکفیری‌ها و حرکت‌های آزادیخواهی و مقابله با شیطان بزرگ آمریکا و هم‌پیمانان آن در هر نقطه از جهان دفاع و حمایت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که در 22 بهمن امسال ملت ایران مانند 35 سال گذشته اصرار بر شعار مرگ بر آمریکا و لبیک یا رسول الله خواهند داشت، گفت: وحدت و حضور مردم و همچنین شعارهایشان در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گزینه روی میز ملت ایران است که در بیش از هزار شهر و شهرستان و پنج هزار روستای سراسر کشور و در تمامی مسیرهای منتهی به میدان آزادی در تهران ظهور خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان برنامه‌های ویژه شامگاه 21 بهمن پرداخت و خاطرنشان کرد: شامگاه 21 بهمن امسال اقشار مختلف مردمی مانند سال‌های گذشته و به یاد تکبیرهای شب‌های بهمن 57، نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر را راس ساعت 21 در آسمان میهن عزیز‌مان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ الله اکبر از ماذنه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج و شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.

آب‌خضر با اشاره به اجرای برنامه نورباران و نورافشانی در شامگاه 21 بهمن، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار امسال برنامه صوت و تصویری لیزر گرافیک 36 سال حماسه در مناطق مختلف برگزار گردیده و در شامگاه 21 بهمن ماه در میدان آزادی و همزمان با بانگ تکبیر برنامه نورافشانی بر روی برج آزادی اجرا می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به تشریح جزئیات برنامه‌های مراسم یوم‌الله 22 بهمن و تمهیدات پیش‌بینی شده برای این مراسم پرداخت و تصریح کرد: امسال همزمان در هزار بخش، شهر و شهرستان و 50 هزار روستای کشور شهروندان عزیز مراسم گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلام را برگزار می‌کنند و در تهران نیز شهروندان تهرانی از ساعت 9 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا با همراه داشتن تصاویر شهیدان در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور نخبگان، ورزشکاران، قهرمانان و برگزیدگان رتبه‌های علمی و مدال‌آوران المپیادهای جهانی جلوه‌های ویژه‌ای را به تصویر خواهد کشید.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور هنرمندان جوان تجسمی دانشگاه‌های هنر در مسیرهای راهپیمایی و خلق آثار و تابلوهایی به دست آنان در حاشیه مراسم 22 بهمن امسال، گفت: امسال جانبازان عزیز به ویژه جانبازان ویلچری، شیمیایی و قطع نخاعی مشتاقانه اعلام کرده‌اند که با وجود مشکلات و وخامت احوال برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و آرمان‌های شهدا با حضور در راهپیمایی 22 بهمن با ولایت و رهبری بیعتی دوباره خواهند داشت.

آب‌خضر با اشاره به برگزاری گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشور، گفت: امسال گروه‌های زیادی در رشته‌های هنری و فرهنگی برای برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب به 800 نمایندگی در 60 کشور جهان اعزام شده‌اند و در روز 22 بهمن تمامی خانه‌های فرهنگ و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی محل حضور سفرا و میهمانان خواهند بود.

وی با اشاره به حضور بیش از 400 مهمان خارجی از بیش از 30 کشور جهان در تهران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امسال 85 مهمان از 23 کشور اروپایی و بیش از 310 مهمان از دیگر کشورهای جهان مهمان دهه فجر انقلاب اسلامی هستند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری همایشی ویژه برای مهمانان خارجی در روز 21 بهمن، گفت: امسال برای مهمانان خارجی همایش ویژه یک روزه در نظر گرفته شده است که این همایش در محل لانه جاسوسی آمریکا و با حضور شخصیت‌ها و مسئولین بلندمرتبه نظام برگزار می‌شود.

آب‌خضر در ادامه به حضور بیش از 4 هزار و 500 خبرنگار، عکاس و عوامل خبری در تمامی استان‌های کشور برای پوشش خبری ویژه برنامه 22 بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: امسال بیش از 265 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار، عکاس و عوامل خبری داخلی در تهران و همچنین بیش از دو هزار و 800 خبرنگار، عکاس و تصویربردار در استان‌های کشور مراسم 22 بهمن را پوشش خبری و تصویری می‌دهند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به برپایی بیش از 980 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدای و رفاهی در مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی در تهران و حدود 18 هزار غرفه در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: امسال در حاشیه مراسم راهپیمایی اقلام تبلیغاتی از جمله پرچم و ماکتی از پهپاد RQ170 ایرانی به راهپیمایان اهدا می‌شود. همچنین امسال ماکت اصل این پهپاد به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ نظامی در تمامی مراکز استانی کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال مانند سال‌های گذشته به مناسبت عید انقلاب اسلامی ناوگان حمل و نقل عمومی سرویس‌دهی رایگان مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی از تمامی میادین از ساعت 9 صبح جهت رفت و آمد مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انجام می‌شود.

آب‌خضر در ادامه به برپایی نمازهای جماعت پس از اتمام مراسم 22 بهمن اشاره کرد و گفت: برای برپایی نمازهای جماعت امسال تمامی مساجد و نمازخانه‌های ادارات و مدارس طول مسیر راهپیمایی آماده‌سازی شده است. همچنین 24 خیمه نماز توسط جمعیت هلال‌احمر نیز برپا می‌شود تا راهپیمایان پس از اتمام مراسم نمازهای خود را اقامه کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: 22 بهمن امسال 600 هزار نوجوان و جوان دانش‌آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و در قالب سرود 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22 هزار نفری در تهران اقدام به اجرای برنامه همسرایی می‌کنند.

وی همچنین به بیان جزئیات مراسم ویژه میدان آزادی تهران پرداخت و تصریح کرد: این مراسم راس ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز می‌شود و با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و همچنین مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و مهمانان خارجی و تعدادی از علما و شخصیت‌های فرهیخته فرهنگی و سیاسی کشورهای اسلامی در تهران آغاز می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، اجرای دو سرود توسط گروه سرود 22 هزار نفری دانش‌آموزی در حضور رییس‌جمهور و قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن را از دیگر برنامه‌های مراسم ویژه میدان آزادی تهران عنوان کرد.

آب‌خضر خاطرنشان کرد: پس از قرائت قطعنامه سراسری یوم‌الله 22 بهمن حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان به سخنرانی می‌پردازند. همچنین در پایان مراسم نیز مردم توسط بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی گلباران می‌شوند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که در 22 بهمن ملت نشان خواهد داد کسی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند با ضربه متقابل ملت مواجه می‌شود، با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: از مردم دعوت می‌کنم که در 22 بهمن به خیابان بیایند و با گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی به دشمنان ملت بفهمانند که در 22 بهمن امسال نیز به توفیق الهی و با هدایت خداوند چگونه به میدان آمدند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان