arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳

توکلی: خاک بر سر نماینده‌ای که به وزیر شماره حساب می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توکلی در پاسخ به سوالی در رابطه با اختلاس رحیمی و رابطه آن با اصول گرایان گفت: مخالفت من با رحیمی تازگی ندارد. من در دادگستری تهران بیش از ده پرونده دارم که علیه رحیمی و احمدی نژاد شکایت کردم. بنابراین این حرف درستی نیست، نمایندگانی که از آقای رحیمی پول گرفته اند، خود باید جواب بدهند.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، پیرامون گردنه‌های انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نکاتی را به همراه خاطراتی از ابتدای انقلاب تا کنون بیان کرد.

احمدتوکلی در ابتدای سخنان خود در جمع دانشجویان انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور گفت: قبل از درک موضع رهبری، باید موقعیت ایشان را درک کرد، اگر موقعیت رهبری را درک نکنیم، موضع ایشان را نمی‌توانیم درک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ولایت فقیه دارای دو جنبه نظری و عملی است، ابراز داشت: برخی می‌گویند ما ذوب در ولایتیم، اما انتقادات باید سطح‌بندی شود. حرمت رهبری، سرمایه ملت ایران است و انسان باید رابطه خود با فردی که قرار است از او انتقاد کند، را مد نظر قرار دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید خود را در معرض هدایت و فرامین ولی فقیه قرار دهیم و به این دستورها عمل کنیم. اگر موقع رهبری را درک نکنیم، موضع ایشان را نمی‌توانیم درک کنیم. این مهم است که بدانیم آقا در چه شرایطی قرار دارد. کافیست بفهمی چه انتظاری از تو دارد و بعد بروی و انجام دهی. اگر قانع نشدی هم اشکالی ندارد و جرمی مرتکب نشده ای. همیشه لازم به امر و نهی نیست. البته اگر نظر رهبری را بدانیم خوب است اما باید سعی کنیم از عقل خود هم کمک بگیریم.

توکلی ادامه داد: ولایت فقیه علاوه بر ساختار وحیانی، ساختار عقلانی نیز دارد؛ این بدین معناست که یک نفر باید وجود داشته باشد، همه جای دنیا اینطور است، مثلا در آمریکا رئیس جمهور می‌تواند مصوبات کنگره را وتو کند. نامه آقا در مجلس ششم در رابطه با قانون مطبوعات هم از جمله این موارد است. ولایت فقیه در این موارد می تواند کارساز باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف نظر امام خمینی و مقام معظم رهبری در باره نخست وزیری میر حسین موسوی تصریح کرد: امام خمینی با نخست وزیری میرحسین موافق بود و حضرت آقا مخالف آن. اما بالاخره با نظر امام موافقت کرد.

توکلی در ادامه سخنان خود گفت: بعد از مخالفت آقا، موسوی به مجلس رفت و از خزانه خالی خبر داد. محسن رضایی هم آمد گفت باید موشک خریداری کنیم، البته ما ایستادگی می کنیم. امام خطاب به رضایی فرمودند: این حرف شوخی است وقتی سلاح نباشد. بعد هم که جام زهر را نوشیدند. آقا بعد از آن گفته بودند که من دستور علنی امام را اجرایی خواهم کرد و نخست وزیری را به مجلس معرفی خواهم کرد که نخست وزیر امام باشد. اوایل انقلاب اختلافات زیاد بود، اما امام ما را آرام می کرد. مثلا در ماجری بنی صدر برای این که او خوب شود یا دستش رو شود و دیگر عذری نداشته باشد، همه ما را به آرامش دعوت کردند اما بنی صدر خودش لیاقت نداشت و خائن شد. اگر امام مدیریت نمی کرد به احتمال قوی جنگ داخلی اتفاق می افتاد. اینها را امام مدیریت می کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ولایت مطلقه یعنی کجروی نکنیم. ولایت مطلقه فقیه در برابر احکام اسلامی اطلاق دارد. آقا میدانستند که دشمن از طریق مطبوعات می تواند رسوخ کند بنابراین دستور دادند یازده روزنامه را آن موقع بستند. این ها از ولایت فقیه خیلی استفاده کردند. مثلا وقتی کرباسچی زندانی شد،خاتمی به آقا نامه ای نوشت که ایشان اجازه دهند که کرباسچی از زندان آزاد شوند. در قصه قتل های زنجیره ای آقا به خاتمی اختیارات ویژه از قوه قضاییه داد که تصمیم بگیرد. در ماجرای انتخابات سال 84 معین و مهرعلیزاده رد صلاحیت شده بودند اما به دستور رهبری تایید شدند. در این مقاطع اینطور ماجراها جز با تایید یک نفر انجام نمی شود. در تمام دنیا یک فرد تعیین کننده وجود دارد که در بیشتر مواقع تهذیب نفس ندارد اما در جمهوری اسلامی یک فردی تعیین کننده است و حرف نهایی را می زند که تهذیب نفس دارد.

در بخش دیگر این سخنرانی جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان برگزار شد.

توکلی در پاسخ به سوالی در رابطه با اختلاس رحیمی و رابطه آن با اصول گرایان گفت: مخالفت من با رحیمی تازگی ندارد. من در دادگستری تهران بیش از ده پرونده دارم که علیه رحیمی و احمدی نژاد شکایت کردم. بنابراین این حرف درستی نیست، نمایندگانی که از آقای رحیمی پول گرفته اند، خود باید جواب بدهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با برملا شدن اسامی نمایندگانی که پول گرفتند گفت: این کار قوه قضاییه است اما آن ها هم عذر هایی دارند اما بالاخره باید این کار انجام شود.

توکلی هم چنین در پاسخ به سوال دیگری که در رابطه با افشاگری های توکلی و نیز منابع آنان در مجلس بود گفت: من عمده مطالب خود را از اینترنت می گیرم . ولی این ها همه سند هستند. کمیسیون بررسی اوراق بهادار امریکا در امور بورس مثل دادگاه عمل می کند. حکم این کمیسیون 12 صفحه است که این سند واقعا خواندنی است. مثلا در موارد این چنینی می گویند آقای رحیمی به دلیل فلان و فلان باید محاکمه شود. من به عنوان نماینده ملت ایران وظیفه دارم افکارعمومی را روشن کنم. متاسفانه ریشه برخی اتفاقات هم در مجلس است که تنها چاره آن این است که چشمانتان را خوب باز کنید. بله عده ای هم اول خوب هستند و بعد بد می شوند. خاک بر سر آن نماینده ای که به وزیر شماره حساب می دهد!

وی خاطر نشان کرد: باشد حتی اگر خطا کرد باید پذیرفت. در بحث احمدی نژاد نظر من و آقا اینگونه بود. یا حتی اختلاف نظر آقا و امام بر سر موسوی بود البته امام از زاویه دیگری نگاه می کرد. اردیبهشت سال88 من به سراغ آقا رفتم و به سه عبارت گفتم من آقای احمدی نژاد را خلاف شرع می دانم. ایشان گفتند برخی از حرف هایتان را قبول دارم اما برخی را نه. من هم گفتم در این دوره مثل قبل نمی مانم که هیچی نگویم. اما این موسوی ها بد کردند که سطل آشغال آتش زدند و اغتشاش به راه انداختند. بالاخره به فردی که خبره تر است باید گوش داد.

وی در پاسخ به سوال در رابطه با انتصاب خلخالی توسط امام و مواضع ایشان گفت: خلخالی مجتهد انقلابی بود اما افراط کرد. شما هم اگر جای امام بودید در انقلاب اسلامی شاید همین کار را می کردید. امام تمام ارکان حکومت را برای مردم درست کرد. شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و...

وی در باره حمایت و عدم حمایت برخی اصولگرایان از توافق ژنو هم گفت: یک کسی را فرستادید مذاکره کند، اگر فرستادید به او ایمان داشته باشید. بگویید ما قبول داریم اما نباید این گونه عمل می کردی. تو که فرزند انقلابی چرا این گونه رفتار کردید؟ یک وقتی شما می گویی آقای ظریف خائن به ملت است. یک وقتی می گویی آقای ظریف اشتباه می کند. این دو کاملا جداست. باید از راه درست انتقاد کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان