arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

امکان جدید فیس بوک؛ تعیین وارث!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فيسبوک به تازگي گزينه جديدي را اضافه کرده است که به شما اجازه مي دهد فردي را انتخاب کنيد که پس از مرگتان از حساب کاربري شما نگهداري کند. اين قابليت ابتدا در ايالات متحده در دسترس خواهد بود و سپس در ساير کشورها نيز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

بزرگترين شبکه اجتماعي جهان تاکنون به منظور حفظ حريم شخصي و امنيت خانواده و دوستان، پروفايل شخصي افراد فوت شده را مسدود مي کرد. با اين ويژگي جديد که به تازگي به فيسبوک اضافه شده است کاربران قادرند شخصي را به عنوان "legacy contact" تعيين کنند و اين شخص پس از مرگ کاربر مي تواند بخش هايي از حساب کاربري فرد فوت شده را مديريت کند.

افرادي که به عنوان Legacy contact انتخاب مي شوند دسترسي محدود شده اي به حساب کاربري افراد فوت شده دارند. Legacy contact مي تواند يک پست ارسال کند، عکس پروفايل را تغيير دهد، به درخواست هاي دوستي پاسخ دهد و آرشيوي از عکسها و پست هاي کاربر را دانلود کند و اين به اين معني است که آنها نمي توانند محتواي پيام هاي خصوصي کاربر را دانلود کنند، پست هاي نوشته شده ي کاربر يا دوستان فيسبوکي او را ويرايش کنند و يک عکس يا کل حساب کاربري را پاک کنند.

نکات قابل توجهي در مورد اين ويژگي وجود دارد. شما تنها مي توانيد يک نفر را به عنوان legacy contact خود انتخاب کنيد و اين شخص حتماً بايد از بين دوستان فيسبوکي شما باشد و legacy contact نمي تواند اين مسئوليت را به شخص ديگري انتقال دهد. در نهايت کاربران همچنان مي توانند انتخاب کنند که پس از مرگشان پست ها و حساب کاربري آنها پاک شود.

براي انتخاب legacy contact خود به قسمت Settings -> Security رفته و گزينه Legacy Contact را در پايين صفحه انتخاب کنيد. اين ويژگي جديد درحال حاضر فقط در آمريکا راه اندازي شده و تنها براي کاربران اين کشور در دسترس است.
نظرات بینندگان