arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

یاد بگیرید که با پوتین کنار بیایید، وگرنه....

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (MI6 ) درباره عواقب تشدید فشار علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر سر تحولات اوکراین هشدار داد.


به گزارش فرهیختگان آنلاین (FDN.ir)، جان ساورس با سخنرانی در جمع دانشجویان «کینگز کالج» در لندن گفت «تحریک کردن» پوتین ممکن است بحران امنیتی موجود در اروپا را تشدید کند. وی گفت غرب باید یاد بگیرد با پوتین کنار بیاید.


رئیس سابق MI6 گفت: «بحران اوکراین دیگر تنها مربوط به این کشور نیست. این بحران هم اکنون شدیدتر و خطرناک تر شده است و به بحران بین روسیه و کشورهای غربی درباره ارتش ها و نظم در اروپا تبدیل شده است.»


ساورس با تاکید بر اینکه « روسیه زرادخانه هسته ای هولناکی دارد» گفت: «ما با روسیه ای سر و کار داریم که به میل خود عمل می کند، نه آنگونه که می خواهیم.»


وی تصریح کرد غرب می تواند از طریق قرار دادن سلاح در اختیار اوکراین و تشدید تحریم ها پاسخ «شدیدی» به روسیه بدهد، اما هیچ فکر کرده اید پاسخ پوتین به این اقدامات چه خواهد بود؟ تا زمانی که پوتین به این موضوع از بعد امنیتی نگاه می کند، باید منتظر پاسخی شدیدتر از سوی او باشیم.»


به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از لندن، ساورس تصریح کرد: « مدیریت روابط با روسیه مشکل مسلم در مسیر تامین امنیت اروپا در سال های پیش رو خواهد بود.»

نظرات بینندگان