arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۳

بکام از نامزدي فيگو براي رياست فيفا حمايت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ديويد بکام اسطوره فوتبال انگليس از نامزدي لوييس فيگو هم تيمي سابق خود براي شرکت در انتخابات رياست فدراسيون بين المللي (فيفا) حمايت کرد.

فيگو ملي پوش 42 ساله سابق پرتغال که عنوان بهترين بازيکن سال جهان را نيز در کارنامه دارد، ماه گذشته اعلام کرد در انتخابات رياست فيفا با سپ بلاتر رئيس فعلي اين فدراسيون رقابت خواهد کرد.

علي بن الحسين از اردن و مايکل فان پراگ از هلند دو نامزد ديگر اين سمت هستند.
بکام کاپيتان سابق تيم انگليس که ديشب (سه شنبه) به همراه الکس فرگوسن سرمربي اسطوره اي منچستريونايتد براي تماشاي ديدار چلسي مقابل پاري سن ژرمن در پاريس به ورزشگاه رفته بود، ضمن خرسندي از شنيدن خبر نامزدي هم تيمي سابق خود در رئال مادريد در انتخابات رياست فيفا، گفت: نهاد حاکم بر فوتبال جهان نياز به افرادي دارد که عاشق فوتبال هستند.

وي افزود: از نامزدي دوستم لوييس براي رياست فيفا استقبال مي کنم. هر سازمان موفقي نياز به افرادي دارد که به کارشان علاقه دارند و مي خواهند نهايت تلاش خود را انجام دهند. براي لوييس و ديگر نامزدها آرزوي موفقيت مي کنم.

فيگو که براي يک دوره چهار ساله از سال 2011 تا 2015 در عضويت کميته فوتبال اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) قرار دارد، روز 28 ژانويه با انتشار بيانيه اي، نامزدي خود را براي شرکت در انتخابات رياست فيفا اعلام کرد و گفت که هدفش اداره بهتر، شفافيت بيشتر، افزايش همبستگي و حمايت از فوتبال است.

فيگو که در خانواده اي از طبقه کارگر در حومه ليسبون متولد شد، در دوران حرفه اي خود 577 بازي براي تيم هاي ليسبون، بارسلونا و رئال مادريد انجام داد.

وي همچنين در سال 2006 کاپيتان تيم ملي پرتغال در جام جهاني آلمان بود و 127 مرتبه نيز براي اين تيم به ميدان رفت تا با سابقه ترين بازيکن ملي پوش پرتغال باشد.

خوزه مورينيو سرمربي پرتغالي تيم چلسي انگليس نيز چندي پيش از تصميم فيگو براي نامزدي در انتخابات رياست فيفا حمايت کرده بود.

وي در بيانيه اي اعلام کرد: نامزدي لوييس فيگو گام بزرگي براي پيشرفت فوتبال است. سابقه چندين سال فعاليت وي در فوتبال نويد بخش آينده بهتري براي فيفا است. به شخصيت و اراده و همچنين علاقه وي به فوتبال باور دارم. او رييسي خواهد بود که تمام توجه خود را معطوف به فوتبال و پيشرفت اين رشته و همچنين همکاري نزديک با تمامي فدراسيون خواهد کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان