arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

ثروتمندترين مرد چين پيش از تاسيس شرکت علي بابا در ۳۰ مصاحبه شغلي رد شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جک ما يکي از موفق ترين کارآفريناني است که مي توان از آن نام برد. کمپاني تجارت الکترونيکي وي، علي بابا، به ۱۰۰ ميليون خريد در طول روز پاسخ مي دهد. ثروت Ma تقريبا ۲۰.۴ ميليارد دلار تخمين زده شده.

اما پيش از اينکه وي ثروتمندترين فرد چين باشد، تقاضاي کار در شرکت ها و مشاغل بسياري را داده بود اما هر بار با پاسخ منفي روبرو شده است.

در مصاحبه اخير با چارلي رز، جک ما ۳ بار براي ورود به کالج تلاش کرد اما هر بار شکست خورد. ماجراي کالج که تمام شد، وي براي ۳۰ شغل مختلف درخواست ارسال کرد و در همه آن ها رد شد.

ما به رز گفت :”براي دريافت شغلي درون پليس درخواست دادم اما آن ها گفتند تو خوب نيستي. حتي وقتي KFC به شهرمان آمد پيش آن ها هم رفتم. ۲۴ نفر درخواست شغل داده بودند و ۲۳ نفر قبول شدند. من تنها نفري بودم که قبول نشد.”

وقتي که Ma در سال ۱۹۹۸ علي بابا را تاسيس کرد با موانع بيشتري هم رو به رو شد.

براي مدت ۳ سال، اين برند هيچگونه سوددهي نداشت و Ma بايد خلاقانه فکر مي کرد. يکي از اصلي ترين چالش هاي کمپاني اين بود که راهي براي سيستم پرداخت نداشت و هيچ بانکي با آن ها کار نمي کرد.

در همين زمان، جک ما برنامه پرداخت خود با نام Alipay را راه اندازي کرد. اين سيستم، پرداخت هاي متنوع از سراسر جهان توسط فروشندگان و خريداران با ارزهاي مختلف را به يکديگر تبديل مي کند.

ما مي گويد: "بنابراين با افراد بسياري در مورد Alipay صحبت کردم و گفتند اين احمقانه ترين ايده اي است که تا به حال داشته اي. اگر اين ايده احمقانه هم بود، من تا زماني که مردم مي توانستند از آن استفاده کنند اهميت ندادم.”

امروز، ۸۰۰ ميليون نفر از سرويس Alipay استفاده مي کنند. بنابراين به نظر مي رسد که اين ايده چندان هم احمقانه نبوده.
*دیجیاتو
نظرات بینندگان