arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳

آخرين وضعيت رحيمي در زندان اوين

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس سازمان زندان هاي کل کشور با بيان اينکه متاسفانه آمار زندانيان رو به رشد است، گفت: محمدرضا رحيمي در بند عمومي نگهداري مي شود و از امکانات خاصي برخوردار نسيت.

جهانگير رئيس سازمان زندان هاي کل کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر آخرين وضعيت پابندهاي الکترونيک گفت: براي پابندها يک تفاهمنامه اي با مرکز اطلاعات و فناوري قوه قضائيه منعقد کرديم و شرکت هايي قبلا آمده و کارهايي را انجام داده بودند و مشکلات آن پايندها برطرف شد.وي افزود: اين طرح در دو استان به صورت پايلوت انجام شد و قرار است در استان سوم که استان فارس است پايلوت آن شروع شود. با پيگيري هايي که صورت گرفته اميدوار هستيم که از سال آينده توسعه اين پايندها را عملياتي کنيم.

جهانگير درباره آمار تعداد زندانيان در سال 93 اظهار داشت: متاسفانه آمارمان رو به رشد است اما اميدواريم با سياست هايي که در خصوص کاهش جمعيت کيفري دارد دنبال مي شود بتوانيم آمارها را کاهش دهيم.وي در خصوص بودجه سازمان زندان ها بيان داشت: علي رغم اينکه قول هايي داده شده بود که بودجه سازمان زندان ها در سال آينده متناسب شود ولي تا رسيدن به نقطه مطلوب خيلي فاصله داريم. ما هم از طريق مجلس و دولت تلاش مي کنيم تا بودجه لازم را بگيريم. الان هم در حوزه قضا، بهداشت و در نوسازي ساختمان هايي که داريم و انتقال زندان هايي که بايد طبق قانون به خارج از شهرها منتقل کنيم نياز به بودجه داريم.

رئيس سازمان زندان ها در پاسخ به اين سوال که محمدرضا رحيمي در کدام بند نگهداري مي شود، اظهار داشت: وي مثل ساير افراد در بند عمومي است اما با متهمين پرونده بيمه در يک بند نيستند و از امکانات خاصي هم برخوردار نيستند.وي در خصوص بازديد نمايندگان مجلس از زندان اوين گفت: ما به نمايندگان کميسيون قضايي پيشنهاد داديم که آماده ايم از هر زنداني که مي خواهند بازديد کنند و چون در زمان بررسي بودجه بود و سرشان شلوغ بود تشخيص داده بودند که به اوين بيايند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان